دوره آموزشی اصول بازاریابی محتوا برگزار شد.

دوره آموزشی اصول بازاریابی محتوا در تاریخ 25 آبان ماه 1396، جهاد دانشگاهی شریف

از حسن اعتمادت سپاسگزارم، شریف!

پنج شنبه 25 آبان ماه 1396 را از یاد نخواهم برد. همکاری با مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، افتخاری است که به ندرت نصیب کسی می شود.

جهاد دانشگاهی شریف 

به درخواست جهاد دانشگاهی صنعتی شریف این افتخار را داشتم که اصول بازاریابی محتوا را به سبک خودم به مشتاقان این حوزه آموزش دهم. روز پاییزی بسیار خوب و خوش آب و هوایی بود.

نیم ساعت قبل از شروع دروه به جهاد رسیدم و خودم را با امکانات آموزشی مجموعه هماهنگ کردم.

دوره با کلیپی از موسسه اینترکت مدیا با موضوع بازاریابی محتوا چیست شروع شد. با این کلیپ این فرصت را به خودم و دانشجویان دادم که با فضای کلاس بیشتر انس بگیرند.

اولین داستانی که برای دانشجویان تعریف کردم،  داستان زندگی خودم بود که چگونه تبدیل به یک استراتژیست محتوا شدم. در بخش ارائه های فردی و آموزشی بسیار مهم است که فضای همدلی و همراهی با مخاطبین ایجاد کنیم و یکی از موثرترین تکنیک ها در این حوزه داستان سرایی است و بخصوص تعریف داستانی از چالش‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی گوینده که در نهایت منجر به موفقیت و پیروزی شده است و من این تکنیک را بکار بردم و بسیار موثر واقع شد.

استراتژیست محتوا

بعد از آشنایی با مخاطبین و دلیل حضورشان در این دوره، عملا دوره شروع شد. تا پایان دوره که تا ساعت 17 به طول انجامید بیش از 10 داستان و خاطره با موضوع و سرفصل های مختلف آموزشی تعریف کردم.

سعی کردم مفاهیم و واژه های زیادی که در این حوزه مطرح هستند را در قالب داستان و خاطره برای مخاطبین تعریف کنم تا از ماندگاری و اثربخشی بیشتری برخوردار باشد.

یکی از ملاک های من برای اینکه میزان موفقیت برگزاری کلاس‌هایم را بسنجم تعداد خمیازه ای است که مخاطبین در کلاس می کشند. و جالب اینجاست که هر زمان از تکنیک داستان سرایی در دوره های آموزشیم استفاده می کنم این تعداد خمیازه به حداقل ممکن می رسد. تنها 5 خمیازه از 11 نفر مخاطب طی 8 ساعت به نظرم رکورد خوبی بود.

اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا همه آنچیزی است که من به آن علاقه دارم و عاشقانه آن را دنبال می کنم.

از تجربه و آموزش های خودم در موسسه سپنا که در حوزه روانشناسی فعالیت می کرد برای تشریح نیازهای بنیادین بر اساس تئوری انتخاب (ویلیام گلسر) استفاده کردم و این بخش بسیار مورد توجه دوستان واقع شد.

به اعتقاد من اصل و پایه و اساس همه فعالیت های کسب و کار باید به  اینجا ختم شود که نیاز مخاطبین را به صورت فرد به فرد تشخیص دهیم و برای رفع نیازهای آنها اقدام کنیم و به آنها کمک کنیم. لذا شناخت نیازهای بنیادین برای تمام کسانی که قصد دارند محصول یا خدماتی به دیگران ارائه کنند واجب و ضروری است.

  • شناخت محتوای ارزشمند در قالب داستان شله زرد
  • تشخیص محتوای مداوم و مرتبط در قالب داستانهای شب یلدا، کلاه قرمزی و سمفونی صلح استاد مجید انتظامی
  • فرایند تولید محتوا در قالب داستان جدول بیگ بنگ محتوا و کلیپ زیبای تبلیغاتی کمپانی ولو
  • شناخت انواع محتوا در قالب یک سفره پذیرایی از داستانهای کنسرسیوم کسب و کارهای اینترنتی
  • شیوه های انتشار محتوا و بررسی شاخص‌های محتوای و اثربخشی محتوا
  • تشریح تفاوت استراتژی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا
  • 7 ایستگاه تدوین استراتژی بازایابی محتوا
  • و در نهایت معرفی منابع

اینها سرفصل ها و موضوعاتی بود که در طول دوره آنها را مرور کردیم.

بازاریابی محتوا دارای پیچیدگی‌ها و ریزه کاریهای بسیار زیادی است که حتما بایستی با یک نگاه سیستمی و ایجاد یک سیستم با فرایندهای منظم آنها را تحت کنترل داشت.

در پایان دوره نیز یک خاطره الهام بخش از لزوم تغییر در زندگی، زینت بخش دوره ما شد. یک پایان مهیج و الهام بخش رمز داستان سرایی موفق در برگزاری ارائه های فردی و آموزشی است.

بازاریابی محتوا

بازخوردهای بسیار خوبی در پایان دوره از مخاطبین گرفتم و این دوستی ها ادامه خواهد داشت.

خوشحالم که توانستم در زندگی حرفه ای و شخصی مخاطبینم به نقل از خودشان تاثیر گذار باشم.

اظهار لطف مخاطبین همیشه برایم انگیزه بخش بوده است. با هم یک نمونه از آن را مشاهده می کنیم.

اصول بازاریابی محتوا

 در پایان از اقای امیر ابارشی ( تاجر الکترونیک ) بخاطر حضور و همراهی بنده در دوره سپاسگزارم

همچنین از آقای جناب مسوول مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته شریف بابت حسن اعتمادشان به بنده سپاسگزارم

و سپاسگزاری ویژه دارم خدمت دوست گرامی و استاد گرانقدر مدیریت کسب و کار جناب آقای پوررضا بابت همه زحماتی که برای برگزاری این دوره متحمل شدند.

دورهای آموزشی جهاد دانشگاهی شریف هر کدام داستان خودشون رو دارند. توصیه می کنم اونها رو دنبال کنید.

100% هر کسی داستان خودشو داره

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.