کارگاه اصول بازاریابی محتوایی

شاه بیت غزل بازاریابی، بازاریابی محتوا است. اگر می خواهید محصولات، خدمات و یا برندتان را بازاریابی کنید و یا خوب بفروشید محکوم هستید که دانش بازاریابی محتوا را فرا بگیرید.

در کسب و کار اینترنتی ، راه 30 ساله ثروت را سه ساله طی کنید، با داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب.

کسب و کار اینترنتی

او سه ساله راه 30 ساله را رفته بود.

تنها 26 سال داشت، تازه مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رسانده بود و دفترچه اعزام به خدمتش در دستش بود. اما در همین مدت ثروت خوبی جمع کرده بود.

یک ماشین سواری مزدا، پول رهن یک خانه مناسب در منطقه یک تهران و سر و وضع بسیار مناسب. همه این اندوخته را به قول خودش در عرض 3 سال یعنی از زمان آخرین سال مقطع کارشناسی به بعد، به دست آورده بود. در عرض سه سال پولی را که یک کارمند باید در طی دوران 30 سال خدمت خود جمع کند، به دست آورده بود. بیش از 130 مشتری ثابت در حوزه فعالیتش که مباحث مدیریت استراتژیک و مدیریت راهبردی و مسائل مدیریت کیفیت بود داشت. خوشحال بود از اینکه زمان ممیزی مجدد برنامه‌های عملیاتی اکثر مشتریانش فرا رسیده بود و این یعنی منبع مالی قوی‌تری در جیبش داشت.

  اما راز این موفقیت چه بود؟

دنیای کنونی به قدمت کسب و کارتان دیگر نگاه نمی‌کند، کاری به محل دفتر و زرق و برقش ندارد. مشتری به نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجوگر اعتماد و اطمینان می‌کند.

 مشتری هر چه شما را چابک تر و در قالب تیم‌های کوچک تر ببیند برایش این معنی را دارد که هزینه تمام شده شما کمتر و لذا قیمتتان مناسب‌تر است. از طرف دیگر شما در بالاترین رنک موتور جستجوگر گوگل در صفحه اول و در بین گزینه‌های اول تا سوم قرار دارید و این یعنی اینکه شما مورد اعتماد هستید. و رمز موفقیت او همین بود، توجه به بازاریابی اینترنتی و طرح ریزی یک استراتژی بازاریابی محتوایی کاربردی و خوب.  او به خوبی درک کرده بود که بازاریابی محتوا چیست ؟

دوست ما هم از یک وب سایت ساده در دوران دانشجوی مقطع لیسانس شروع کرده بود. با این تفاوت نسبت به بقیه که ضمن اینکه هدف‌مند رفتار کرده بود، اصول و قواعد کامل بازاریابی محتوا را نظیر ارائه محتوای ارزشمند،‌ سئو سایت، استراتژی محتوایی مناسب و ... رعایت کرده بود. در عرض دو سال بیش از 2500 مخاطب و بازدید کننده ثابت برای وب سایتش فراهم کرده بود. با اقدامات مناسب و توجه به کلمات کلیدی کسب و کارش در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول و جزء سه رتبه اول بود. با اجرای پروژه‌های کوچک رزومه مناسب و قابل قبولی در ابتدای کار فراهم کرده بود و بدین‌گونه اعتماد مشتریان را جلب کرده بود. با ارائه کار خوب و باکیفیت و قیمت مناسبی در این مدت باعث شده بود که ثروت به سمتش جذب شود. از همان ابتدا با یک مدل کسب و کار اینترنتی پیش رفته بود. محصولات و خدماتش جدید نبود اما او با تغییر در شیوه‌های ارائه خود را مانند یک استارت آپ معرفی کرده بود و توانسته بود در میان خیل عظیم رقبای قوی در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های اول تا سوم باشد.

ثبت نام آنلاین

  • کلید ثروتمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب و عملیاتی است.

اصول بازاریابی محتوا

یک داستان واقعی دیگر

با استفاده از بازاریابی محتوا، از یک ورزش و تفریح به ثروت رسیده بود. راز او چه بود؟

رشته مهندسی صنایع خوانده و با توجه به علاقه‌مندی شخصی خودش در کلاس‌های مختلف برنامه نویسی با کامپیوتر شرکت کرده بود. مابقی اوقات خود را نیز به فراگیری یکی از زیرشاخه‌های ورزش وشوو اختصاص داده بود. بعد از مدتی که در این رشته ورزشی به فعالیت مشغول می شود و به درجه کمک استادی! می‌رسد این فکر به ذهنش می رسد که یک وب سایت برای آموزش و تعامل با مخاطبینش در سبک خود راه اندازی کند. خودش می گوید ابتدا قصدش این بوده که کلیپ‌های مسابقات و تمرین شاگردانش را روی وب بگذارد تا آنها بتوانند با دیدن آنها بهتر تمرین کنند. هر هفته هم در خصوص رشته وشوو و سبک خودش و پیشرفت‌های این سبک در چین و مسابقات داخلی و بین اللملی محتواهای مناسب در وب سایتش منتشر می کند. او بدون اینکه بداند از تکنیک های بازاریابی محتوا در رشته مورد علاقه اش استفاده کرده بود و در سرچ‌های گوگل در سبک ورزش خود به رتبه اول رسیده بود. بعد از دو سال خیل عظیمی از والدین با او تماس می گرفتند و برای شرکت در دوره های آموزشی او پیش ثبت نام ،‌ گزینش و در صورت قبولی فرزندانشان در دوره شرکت می کردند. وقتی تعداد مخاطبین و بازخوردهای آنها در سایت افزایش می‌یابد به این فکر می افتد که مدل کسب و کار اینترنتی را در وب سایتش پیش بگیرد و با آموزش های آن لاین این رشته را توسعه دهد.

زمانی که او برای کلاس‌های آموزشی تخصصی خود مبالغ قابل توجهی را با آزمون و گزینش از مخاطبین خود می گیرد بسیاری از هم رشته‌ای ها و مربیان ورزشی و باشگاه‌داران ورزشی تبلیغات سنگینی برای جذب هنرجو می کنند. جالب اینکه زیر زمین یک مسجد محل تمرین و باشگاه اوست.

اکنون که این مقاله را می نویسم او برای گرفتن مجوز یکی از سبک‌های وشوو به چین و معبد شاوولین سفر کرده است.

اصول بازاریابی محتوا

  • راه حل توسعه و ثروت آفرینی در کسب و کار اینترنتی، داشتن یک بازاریابی محتوای خوب است.

 بازاریابی محتوا

اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که در دنیای کسب و کار اینترنتی ،  محتوای مفید و مرتبط بعنوان هسته اصلی استراتژی بازاریابی در کسب و کار شما است. نقش بازاریابی محتوا در استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی کسب و کار ها نقشی غیر قابل انکار است. بازاریابی محتوا به عنوان یک عامل ثروت آفرین، یکی از رکن‌های اصلی بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی محتوا خون اصلی برنامه بازاریابی و تبلیغات کسب و کار اینترنتی شما است. اگر از آن غافل هستید، با جسم بی جان کسب و کارتان روبرو شده‌اید.

با توجه به ماهیت‌های کسب و کارهای مختلف از یک سو و از سوی دیگر عوامل تاثیرگذار فراوان بر بازاریابی محتوا ساختاری‌های متفاوتی در خصوص بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا می‌توان طرح‌ریزی کرد. و عملا کار بازاریابی محتوا پیچیدگی‌های لذت بخش زیادی دارد.

اکنون دیگر زمان تبلیغات تحمیلی تمام شده است، مردم دیگر به تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردها توجهی چندانی ندارند، آنها تبدیل به جستجوگران حرفه‌ ای شده‌اند. حتی به بهترین بنرهای تبلیغاتی در وب سایت‌ها هم توجهی ندارند. آنها خودشان جستجو می کنند و دوست دارند که خودشان بفهمند و تصمیم‌گیری کنند.

جمله معرفی که اکنون به گوش می‌رسد این است که : “دیگر نمی‌توانید به مشتری امروز بفروشید. مشتری، خود باید بخرد.” شما باید با ارائه محتواهای ارزشمند، مفید و مرتبط به مخاطبین آگاهی بدهید تا آنها با هوشمند‌تر و آگاه‌تر شدن قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته باشند و با اعتماد به شما به واسطه محتوای  ارزشمندی که ارائه می دهید به سمت شما جذب شوند و اینکار در سایه یک استراتژی بازاریایی محتوا امکان‌پذیر است.

آموزش بازاریابی محتوا

گروه مخاطب

الف) مشاوران، دانشجویان و متخصصان رشته بازاریابی و علاقه مندان به یادگیری رشته بازاریابی محتوا که به دنبال تبدیل تخصص خود به ثروت هستند.

ب) صاحبان کسب و کار که پی به اهمیت نقش بازاریابی محتوا برده اند و به دنبال ارزش آفرینی برای برند خود و مشتریانشان هستند.

ج) کسانی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند.

د) کسانی که در حال حاضر کسب و کار اینترنتی دارند و می خواهند مشکلات بازاریابی و فروش وب سایتشان را حل کنند.

ه) مدیران عامل شرکت های کوچک و متوسط، مدیران بازاریابی ، تبلیغات و فروش و روابط عمومی.

و) مدیران و کارشناسان شرکت های تبلیغاتی ، طراحان وب سایت ، مسئولین IT شرکت ها ، مشاوران و مدرسان که به هر نحوی با محتوا سر و کار دارند.

بطور خلاصه:

همه. چه صاحبان کسب و کارهای بزرگ چه صاحبان کسب و کارهای کوچک. چه کسب و کارهای سنتی چه کسب و کارهای دیجیتال همه برای بازاریابی، تبلیغات و رساندن پیام خود به دیگران نیاز دارند که پیام‌های درست و جذاب را در زمان مناسب و مکان مناسب به مخاطبین هدف برسانند و این کار سیستمی را بازاریابی محتوا انجام می دهد لذا واجب است که همه به این علم آگاهی داشته باشند. در مجموع مهم نیست شما چه کسب وکاری دارید، یک مدرس، یک هنرمند، تولید کننده یا کارخانه دار، کسب و کار خانگی و ... اگر در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می کنید باید دیده شوید و برای دیده شدن به بازاریابی محتوا نیاز دارید.

اهداف جزئی دوره:

  • شناخت مفاهیم از طریق:‌ شناخت مفهوم استراتژی و انواع استراتژی، شناخت مفهوم بازار و انواع بازاریابی، شناخت وظیفه‌ی استراتژیست محتوا، شناخت بازار محتوا و صنعت محتوا و همچنین شناخت اینکه محتوا چگونه به پول تبدیل می‌شود.
  • شناخت بازاریابی محتوا از طریق: شناخت درس بازاریابی درونگرا و برند به عنوان ناشر، شناخت استراتژی بازاریابی محتوا، شناخت جایگاه و اولویت بازاریابی محتوا، شناخت ساختار کلان بازاریابی محتوا، شناخت تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات، شناخت طیف گام ( سه آمیخته مهم بازاریابی)، شناخت عناصر بازاریابی محتوا، شناخت چرخه عمر مشتری، شناخت قیف فروش و بازاریابی محتوا
  • شناخت استراتژی محتوا از طریق:‌ شناخت برنامه جامع تولید محتوا، شناخت محتوای ارزشمند، شناخت هدف‌گذاری مجدد، شناخت شاخص‌های محتوای ماندگار ، شناخت داستان سازی و بازی سازی و درک اهمیت آنها، شناخت تیم محتوا، شناخت ماتریس چند وجهی بیگ بنگ محتوا، شناخت مدیریت محتوا، شناخت انواع محتوا،
  • شناخت ارزیابی محتوا از طریق:‌ شناخت تحلیل محتوا و کاربردهای آن، شناخت ارزیابی شاخص‌های سنجش موفقیت بازاریابی محتوا
  • شناخت دو مفهوم ضروری از طریق:‌ شناخت بازاریابی مفهومی و شناخت مدیریت تجربه مشتری به عنوان دو مفهوم مرتبط و کلیدی، شناخت پرسونای مخاطب و کاربردی آن در تولید محتوا، شناخت باشگاه مشتریان و نقش و جایگاه آن در تولید محتوا، شناخت تالار گفتگو و نقش و جایگاه آن در تولید محتوا
  • شناخت ابزاریهای تکنولوژی مرتبط از طریق:‌ شناخت تست A/B ، شناخت شبکه های اجتماعی، شناخت ابزارهای تکنولوژی، شناخت سئو، شناخت گوگل آنالکتیک،شناخت ایمیل مارکتینگ،شناخت نرم افزارهای مدیریت محتوا،شناخت اقتصاد رفتاری

اصول بازاریابی محتوا

 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.