داستان سرایی در برند و نقش آن در شعار و لوگوی ایران کانتنت مارکتینگ

100% هر کسی داستان خودشو داره!

داستان روزی که شعار برای وب سایت ایران کانتنت مارکتینگ انتخاب کردم‏، به نوبه خود می‌تونه جالب باشه. اعتقاد من به اینکه داستان سرایی در کسب و کار و داستان سرایی در بازاریابی محتوا همه آن چیزی است که خوشبختی را برای یک برند به ارمغان می‌آورد‏، تاثیر بسزایی در این داستان داشت.

در تابستان 1396 یکی از مهارت‌جوهایی که در دوره اصول بازاریابی محتوا من شرکت کرده بود، تماس گرفتند و برای انتخاب شعار شرکت خود در قالب یک جمله تبلیغ‌ نویسی راهنمایی می خواستند.

به او گفتم که پیام اصلی که شما در قالب استراتژی محوری  خود طرح ریزی و تدوین می کنید،‌ می تواند ایده بخش شعار شرکت شما هم باشد.

اینکه قرار است، چه داستانی را برای برند خود بازگو کنید و مخاطبان قرار است چه پیام داستان گونه ای از شما دریافت کنند، می ‌تواند ایده بخش و راهنمای شما در طرح ریزی شعارتان باشد.

داستان سرایی در برند

شعاری که داستان گونه باشد، با توجه به اصول تبلیغ نویسی کوتاه باشد، حداکثر 6  الی 7 کلمه‌، در ذهن ماندگار باشد و حتی‌المکان با توجه به تاثیر اعداد در عنوان از یک عدد در شعارتان استفاده کنید.

داستان سرایی و هنر کشف داستان ها

پاسخی که از او شنیدم برایم بسیار تکراری بود و این پاسخ را از زبان بسیاری دیگر از افراد نیز می شنوم، که :‌” داستان ما آنقدر جالب نیست یا هیجان انگیز نیست یا اصلا داستانی نداریم که بتوانیم آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم “ .

و پاسخ همیشگی من این است که : مهم نیست که شما چه داستانی دارید! مهم این است که این داستان را بازگو کنید.

آنچه که اهمیت دارد، داستان سرایی به شیوه است که امکان برقراری ارتباط و پیوند عاطفی قوی از سوی مخاطبان با شما را فراهم کند. بسیاری از کسانی که عنوان می کنند که ما داستانی نداریم یا داستانمان مهیج نیست وقتی با آنها صحبت می کنم و داستان های خودشان و برندشان را در حوزه چالش‌ها و فراز و فرودهای کسب و کارشان بیان می کنند با تعجب و کمال شگفتی می بینیم که چه داستان‌های مهیج و زیبایی که واقعا منحصر به فرد هستند و ما اهمیتی برای آنها قائل نیستیم، در صورتی که مشتریان ما منتظر این داستان‌ها هستند، آنها می آیند که داستان های ما را بشنوند. لذا آنچه یک داستان را جالب می کند منحصر به فرد بودن است و اینکه آن داستان متعلق به شما است.

داستان هیچ شخص دیگری دقیقا شبیه به شما نیست و این دقیقا نکته کلیدی موضوع در برند شما است. همین نکته داستان سرایی برند شما را از بقیه شرکت ها متمایز می کند.

و در ادامه به او گفتم :‌ لذا هر کسی داستان خودش را دارد و ناگهان شعار ایران کانتنت مارکتینگ به ذهنم خطور کرد. بله هر کسی داستان خودش را دارد و 100% این موضوع برای هر شخص و یا هر برند و کسب و کاری مصداق دارد. 

لذا با توجه به اصول تبلیغ نویسی شعار :‌ “ 100% هر کسی داستان خودشو داره! “ را انتخاب کردم. چرا که ما در ایران کانتنت مارکتینگ اعتقاد و باور داریم که داستان سرایی راه حل عصر کنونی برای دیده شدن توسط مخاطبین است. باور داریم که افراد و برندهای زیادی هستند که مشتاق هستند که این هنر و مهارت را یاد بگیرند و داستان های خودشان را بسرایند.

و ما آمده ایم که همین کار را بکنیم، آمده ایم که میان مردم علاقه‌مند به داستان سرایی در بازاریابی محتوا و داستان سرایی در برند و داستان سرایی در کسب و کار با آموزش‌های علمی معتبر، کاربردی و تجربی  پیوند برقرار کنیم، این موضوع دستمایه ای هم شد برای طراحی لوگو ایران کانتنت مارکتینگ.

داستان سرایی در لوگو

لوگویی که بایستی به نحوی داستان سرایی را فریاد می زد. که خوب نماد کتاب می‌توانست این موضوع را تداعی کند. از طرف دیگر داستان سرایی در برند به معنی اینکه، با داستان سرایی در برند می توان مانند خورشید درخشید و در صنعت خود متمایز شد نیز برایمان اهیمت داشت، لذا نماد خورشید که  از یک طرف نشان دهنده تمایز و درخشندگی  برند محسوب می شد و از طرف دیگر بیانگر شروع یک داستان هم بود، فضای کتاب را پوشاند.

در بازاریابی محتوایی نقل قول بسیار معروفی از بیل گیتس وجود دارد تحت عنوان اینکه “محتوا ، پادشاه است” و لذا بر آن شدیم تا نمادی مبنی بر اینکه با داستان سرایی در بازاریابی محتوایی می‌توان در کسب و کارهای هم صنف پادشاه بود را نشان دهیم. لذا تاجی بر سرخورشید قراردادیم که نمایانگر محتوا ارزشمندی است که با داستان سرایی باعث خوشبختی برند ما شده است.

 بازاریابی محتوایی بیان می کند که کسب و کارهای مختلف خود باید به صورت یک ناشر عمل کنند. آنها باید با محتوای ارزشمند و معتبر تبدیل به رسانه صنف و صنعت خود شوند. محتوای ارزشمندی که بتواند پیوند قوی و عاطفی با جامعه هدف خود برقرار کند و اعتبار و صلاحیت لازم را نزد آنها پیدا کند. و اینجا است که داستان سرایی به کمک برندها می آید تا با سراییدن داستان های خود احساس مخاطب را درگیر کسب و کار نماید و این پیوند عمیق و عاطفی را بین خود و مشتریان ایجاد کند. و برای این موضوع یعنی ناشر، رسانه و یا شهرزاد قصه گوی کسب و کار و صنعت خود بودن نیز به دنبال یک نماد گشتیم و نماد پرنده قصه گو که بر تاج محتوایی نشسته است را انتخاب کردیم.

داستان سرایی

و در نهایت در دل این لوگو داستان کسب و کار ایران کانتنت مارکتینگ و شعارمان قرار گرفته است. و ما نیز داستان خودمان را داریم و معتقدیم که :

100‏% هر کسی داستان خودشو داره!

یادتان باشد، چگونگی بیان یک داستان خوب‏ ، کلید موفقیت آن است.

100% هر کسی داستان خودشو داره!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.