سئو برای بلاگ (موضوع هفته سوم مرداد ماه 1397)

سئو برای بلاگ (موضوع هفته سوم  مرداد ماه 1397 )

موضوعات پیشنهادی هفته سوم مردادماه توسط آقای سجاد بهجتی برای رای گیری به اشتراک گذاشته شد و بعد از انتخاب اعضاء، موضوع هفته توسط آقای شفیع زاده اعلام شد:

موضوع مورد بحث این هفته:  سئو برای بلاگ

بحث گروه با صحبت آقای علی فلاح شروع شد:

به نظر من یکی از مهمترین نکات سئو، مانیتور کردن رقباست و برای انجام این کار، یکی از بهترین راه ها می تونه استفاده از سرویس Google Alerts باشه، چون نشون می ده چه سایت هایی با کلمه کلیدی مدنظر ما آپدیت داشتن و مهمتر از اون، اینکه مورد توجه گوگل هم قرار گرفتن.درباره این موضوع ویدیو زیر هم می تونه مفید باشه:

 در ادامه آقای امیر ابارشی مدیر وب سایت های سایتاگرام و سئو کلاه سفید خیلی قوی شروع کردند و انصافا خیلی خوب در موضوع هفته مشارکت داشتند: سلام اگر اجازه بدید من همین اول کار عبارات کلیدی رو به سه سطح تقسیم کنم.

سطح ۱: عبارات کلیدی کانونی هر کسب و کار که صفحه اصلی سایت قرار میگیرن.

سطح۲: عبارات کلیدی که برای دسته بندی ها و تگ ها استفاده می شوند.

سطح۳: عبارات کلیدی که در نوشته ها استفاده می شوند.

به نظر من در سئو وبلاگ سطح های ۳ و ۲ اهمیت خیلی زیادی دارند. در واقع اگر سطح ۳ ها رو خیلی خوب بنویسیم و صفحاتشون رو از طریق لینک سازی داخلی قوی کنیم کم کم سطح ۲ هامون هم پر قدرت خواهند شد. فقط به نظرم تنها ایرادی که در مدیران سایت ایرانی مبینیم هم استفاده نادرست از تگ ها هست که واقعا اگر درست انجام بشه کمک فوق العاده ای به سئو وبلاگ خواهد کرد. به نظرم سایت چطور در استفاده از عبارات کلیدی سطح ۳ فوق العاده عمل کرده و یک نمونه خوب ایرانی برای بحث سئو بلاگ هست که خوب موضوع عمومی هم داره. یک نمونه خوب هم با موضوع تخصصی به نظرم سایت متمم هست. هر ۲ سایت در بحث عبارات کلیدی سطح ۳ واقعا فوق العاده عمل کردند البته که تو بحث تگ گذاری و عبارات کلیدی سطح ۲ خیلی مشکل دارند. به امید خدا در پست های بعدی هم در مورد عبارات کلیدی سطح ۲ و ۳ بیشتر صحبت خواهم کرد و هم در مورد روش درست استفاده از تگ ها

اقای مرتضی عظمیی گفتند:

خیلی دسته بندی جالبی بود.یه دسته بندی دیگه هم هست که جالبه:

1)کلمات محصول محور (مثلا گوشی سامسونگ n750)

2)کلمه نیاز محور (مثلا چگونه اینترنت گوشی خود را متصل کنم)

3)کلمه اطلاعاتی (پاور بانک چیست)

این کلمات رو بر اساس قیف فروش و استراتژی سئو انتخاب میشه تا در نهایت به فروش محصول و خدمات منتهی شه

آقای ابارشی هم گفتند:

سلام جناب عظیمی، ممنون از لطفتون. راستش دسته بندی که من انجام دادم بیشتر برای بحث امتیاز دهی به عبارات کلیدی و مشخص کردن سختی بود ولی این دسته بندی شما در واقع مکمل اون هست و برای تبیین استراتژی سئو میتونه خیلی کمک کنه، تشکر. اتفاقا دید من هم از سئو همین هست ورودی گوگل که پولساز نباشه به نظرم خیلی فایده ای هم نخواهد داشت.

آقای محمد دانیالی نیز گاید لاین گوگل که به بحث سئو بلاگ نیز پرداخته است را معرفی کردند:

راهنمای ۲۰۰ صفحه ای کانتنت گوگل (guideline)

سلام دوستان یکی از سخت ترین حرکت های سئو کار روی دسته بندی ها یا همان کتگوری ها  است به دلیل ساختار ضعیفی که دارند اما رتبه گرفتنشون خیلی لذت بخشه چون نظم خاصی دارند اما نگه داریش هم خیلی سخت است. نکاتی که برای کتگوری ها باید در نظر بگیریم اینه که تعداد کمی از سئو کارها ساختار را تغییر هم می‌دهند :

Doctornosesurgery.com/category/nose-surgery

میشود :

Doctornosesurgery.com/nose-surgery

یک ریدایرکت ۳۰۱ است. یکمی ساختارش بهینه تر میشه اما یک ریدایرکت به شما اضافه شد. برای محتوا معمولا کتگوری ها نمایش محتوا ندارند البته در مدیریت محتواهای مختلف متفاوت و به قالب هم مربوط می باشد میتوانید به برنامه نویس بگید تکست شما رو نمایش بده . روی کلمات کلیدی سخت اگر میخواهید مثل من چیزی رو تجربه کنید و خودتون رو تست کنید و مشکل هزینه ندارید با کتگوری ها درگیر بشید در غیر این صورت روی صفحه ها و پست ها کار کنید . حواسمون باشه کتگوری ها صفحه میخورند.

/Category/page1

Category/page2

اینجا هم مشکل دابلیکیت دیسکریپشن پیدا خواهید کرد.

آقای ابارشی اینگونه ادامه دادند:

دقیقا عبارت های سخت رو بهتره با کتگوری و تگ ها بگیریم. البته اگر دیگه خیلی سخت باشن باید روی صفحه اصلی کار بشه، ولی قطعا استفاده درست از عبارات سطح ۳ که خوب اغلب عبارات کلیدی دم_بلند هستند رقابت خیلی آسون تر خواهد بود ولی استفاده مهمتر از این عبارات زمانی است که ما برای قدرت بخشیدن به عبارات سطح ۲ انجام میدیم که خوب بر میگرده به استراتژی لینک سازی داخلی و در بحث این هفته نمیگنجه. با توجه به بحث این هفته من ترجیحم این هست که بیشتر روی اهمیت عبارات کلیدی سطح ۳ صحبت کنیم که خوب بحث محتوانویسی و وبلاگ نویسی در اون نقش بسیار جدی و پر رنگی داره. جالبه بدونید سایت چطور طبق گفته اقای والی مدیر این سایت روزانه ۱۲۰ هزار ورودی از گوگل داره که درصد اصلی این ورودی برای عبارات کلیدی سطح ۳ هست. سعی میکنم در پست بعدی در مورد نحوه سئو این عبارات (سطح۳) بیشتر توضیح بدم و نمونه های موفق ایرانی رو معرفی کنم. البته ان شاء الله فرصتی ایجاد بشه در مورد خود تگ گذاری هم صحبت کنیم که واقعا مهم هست و در ایران کاملا به غلط انجام میشه!!!

آقای دانیالی:

دوست عزیز من در مورد کلمه کلیدی صحبت نکردم که ضمنا عبارات سخت رو با کتگوری نمیگیرن چون هزینه و وقت شما رو چند برابر میکنه ازموده را آزمودن خطاست

آقای ابارشی:

بله جناب دانیالی شما درست می فرمایید، اتفاقا در ادامه متن هم عرض کردم که عبارات سخت رو به سطح ۱ (صفحه اصلی) میدن و بیشتر در مورد طریقه انتقال اعتبار سطح ۲ و ۳ صحبت کردم.

آقای دانیالی:

من سطح بندی شما رو که خوندم متوجه قضیه شدم ولی حالا تجربه شخصیم هست که میگم. سطح ۱ که فرمودین کلمات سخت رو بدیم به صفحه اصلی تا قبل از اینکه گوگل انقدر روی کانتنت تمرکز کند خوب بود ما هم استفاده میکردیم حقیقتا، اما الان ایده خوبی نیست چرا که صفحه اصلی وب سایت ها عموما برای ناوبری لینک ها استفاده میشه ما با poor content یا همان محتوای ضعیف مواجهیم میبینیم که گوگل بعد از کار روی صفحه اصلی اون رو از نتایج حذف میکنم یا رتبه رو به یک صفحه داخلی دیگه میده. پس الان دیگه کلمات سخت رو باید روی صفحاتی غیر از صفحه اصلی گذاشت چون مانور ما روی محتوا بسیار بیشتر است. سایت ها را ببینید شرکتی، پزشکی و موارد دیگه همینطور هستند مثلا دیجیکالا تغییرشو خیلی وقت پیش داد فقط اسم برند، متمم رو ببینید عنوان صفحه اصلی محل توسعه مهارت های من و صفحات داخلیش که سطح ۳ شما میشه کلمات اصلی سطح ۱ رو وارد کردن، سایت های سئو کار ها رو هم ببینید اطلاعات خوبی میده اون ها هم محتوای صفحه اصلی رو با تکست های بیشتر پوشش دادند تا رتبه صفحه اصلی مشکل بر نخوره.

آقای ابارشی:

بله جناب دانیالی الان واقعا محتوا پر رنگ و مهم شده و بعضی از مثال های شما درست هست ولی به نظرم خود صفحه اصلی از قدرت بسیار زیادی برخورداره. الان شما عبارتی همچون طراحی سایت رو اگر ببینید رقابت روی صفحه اصلی هست نه نوشته. در مورد سایت متمم هم بله عرض کردم واقعا تو بحث سطح ۳ ها فوق العاده عمل کرده و نتیجه عالی گرفته. البته خوب یکی از مهمترین دلایل قدرت گرفتن سایت متمم حضور کاربرهایی هست که واقعا با این سایت درگیر شدن و خود این امر مهمترین موضوع در سئو هست. ولی من استراتژی که الان برای صفحه اصلی میبینم اینکه شما با تولید محتوای ارزشمند (سطح ۳) علاوه بر گرفتن رتبه در یک عبارت می تونید انتقال قدرت داشته باشید به صفحه اصلی.

آقای دانیالی:

سئو وبلاگ

داشتم این مطلب رو می‌خوندم که مربوط به صحبت ها شد حتی تعداد کامنت و بررسی های که شده در رنکینگ یک مطلب تاثیر داره، البته این خانومی که این مقاله رو نوشته دیتاش از همین guideline content دیروزی است.

آقای ابارشی:

راستش جناب دانیالی من میخواستم کم کم وارد بحث عبارات سطح ۳ بشیم که در مورد عوامل مهمش صحبت کنیم، که یکی از مهمترین اون ها همین بحث کامنت هست. به نظرم در سال ۲۰۱۸ کامنت مارکتینگ خودش یک علم هست و تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو یک صفحه خواهد گذاشت. یکی از مهمترین فاکتورهایی که من در زمان تحلیل رقبا در نظر میگیرم بحث درگیر شدن مخاطب با سایت هست که به نظرم خیلی پر اهمیته. اگر موافق باشید بحث رو ببریم به سمت عوامل موفقیت در سئو محتوا که همان عبارات سطح ۳ میشن چون به نظرم هم اهمیت خیلی زیادی داره و هم اینکه مربوط به بحث این هفته هم میشه.

 در این لحظه اقای محمد مرادی یه سوال پرسیدند:

خیلی گروه مفیدی هست بسیار خوشحالم. یه سوال: ویرایش پست های قدیمی تاثیری تو افزایش رتبه صفحه تو گوگل داره؟ اخه من یکی از دوستان این کار رو کرده چند روز بعد اومده صفحه ۳ اما یکی دو روز بعد رفت صفحه ۵ و ۶

آقای دانیالی هم جواب دادند:

۱۰۰ در صد اصلا کل تاکید روی این هست که اطلاعات به روز شوند.

جناب نیما شفیع زاده هم پرسیدند:

این به روز بشن دقیقا یعنی چی؟ مثلا دو تا پاراگراف اضافه بشن یا کلا مجدد منتشر بشن؟

و جناب دانیالی  با یک مثال جالب و هیجان انگیز پاسخ دادند :

یه مثال میزنم نخندینا، من چون حوزه پزشکی علاقه هایی دارم. آقا شرکتشون میخواست کلمه ختنه بیاد بالا این ها اول یک تکست داشتند من اومدم کمش کردم، ویدیو براش گذاشتم، عکس گذاشتم، به مدت ۱۰ روز یکی دو خط بهش اضافه کردم خودش اومد ۳ تای اول.

جناب شفیع زاده ول کن نبود دوباره پرسید:

اگه محتوایی داشته باشیم که تحت هیچ عنوانی نشه بهش چیزی اضافه کرد و به قولی به روز نگش داشت اونوقت حکم چیست؟

و جناب دانیالی با حوصله جواب دادند:

بازنویسی کن البته این حرفم اصولی نیست خودت استادی در کانتنت تغییر گستره نده، مثلا در مورد تویتر نوشتی این دیگه اصوله نمیشه تغییر داد اما قبول عکس ها و برخی از محتوا قدیمی میشه اگر هیچ راهی نشد، تحریکشون کن کامنت بگذارند که نمونه دارم با کامنت داره به روز می‌کنه لینک ۱ توپ تکونش نمی‌ده چند ساله.

جناب محمد مرادی که از مثال ختنه خوشش اومده بود پرسید:

هر روز یکی دو خط اضافه می کردی.... و اینکه پس از بروزرسانی پسته به گوگل خم اطلاع میدادی یا نه؟

در این لحظه جناب ابارشی حکیمانه وارد شدند:

دوتا نکته:

  • بله قطعا این بروزرسانی موثر هست و من به تجربه این رو تست کردم الان دارم میگردم نموداری که از این قضیه داشتیم رو پیدا کنم خدمتتون ارسال کنم.
  • بله در بیشتر مواقع این بروزرسانی دچار افت اندکی خواهد شد ولی اگر درست اتفاق افتاده باشه بعد از کمی افت رشد خودش رو نشون میده. شاید ایشون در بروزرسانی که انجام دادن بدتر گوگل رو از عبارت اصلی منحرف کرده باشن باید اون مطلب بررسی بشه.

خانم مهتاب فروتن هم از تجربه خودشون گفتند:

همونgreen for evere.  منم تاثیرشو دیدم. هفته ای سه چهار خط اضافه میکنم. ب یکی از پستام و جایگاهش محفوظ میشه دلیلش هم همین داستانای همیشگی که گوگل لذت میبره ازینکه حواست ب کاربراش هست

 اقای محمد حسینی هم اینگونه جواب آقای شفیع زاده رو دادند:

کامنت گذاشتن یکی از راههای به روز نگه‌داشتن صفحه‌ست خصوصا اینکه تو سایدبار وبلاگمون آخرین کامنتها رو نشون بدیم. اینطوری به محض کامنت گذاشتن، پستمون کلیک هم میخوره. یه راه دیگه هم اینه که از روی متنی که نوشتی بخونی و یک فایل صوتی درست کنی و بذاری.

 همچنین آقای مجید حسین زاده در خصوص فرمایشات جناب دانیالی در خصوص دسته بندی و کتگوری اینگونه نظر دادند:

سلام،
Duplicate meta descriptions در دسته بندی و معمولاً در صفحه اصلی که صفحه بندی دارند، به وجود میاد. برای رفع مشکل شماره صفحه رو به description اضافه کردم .

صفحه اول

<meta name="description" content="زوم لایف تلنگری خواهد بود برای داشتن یک زندگی شاد، سالم و موفق، با زوم لایف همراه باشید." />

صفحه دوم

<meta name="description" content="زوم لایف تلنگری خواهد بود برای داشتن یک زندگی شاد، سالم و موفق، با زوم لایف همراه باشید. &raquo; صفحه 2" />

اقای ابارشی درخصوص سوال آقا نیما که گفته بود اگر نشه عنوان رو به روز رسانی کرد یه کار خاکبرسری ببخشید خاکستری پیشنهاد دادند:

حالا من یک کار خاکستری بگم:)) البته خواهشا رعایت کنید و خیلی خیلی کم انجامش بدید در حد 6 ماهی یک بار!!! اگر به هیچ عنوان نمیتونی نوشته ای رو بروزرسانی کنی که خیلی به نظرم بعیده ولی خوب بعضی مواقع پیش میاد، تاریخ نوشته رو بروز کن تا نوشته شما بیاد جز آخرین مطالب سایتت بعد مخاطب مراجعه بیشتری خواهد کرد و با تکنیک کامنت مارکتینگ مطلب شما بروزر میشه قوت میگیره.

آقای دانیالی در خصوص این تکنیک خاکستری اینگونه اظهار نظر کردند:

نه اون تاریخ گول نمیخوره گوگل الان این راه بلک من رو برو، تکست هیدن بساز بزار تا ۱ ماه پیش جواب داده البته برای سایت های متوسط و ضعیف برخورد تند تر خواهد بود من استفاده نکردم تا حالا ولی دیدیم در سورس ها

آقای ابارشی هم اینگونه جواب دادند:

نه با تاریخ گول نمیخوره ولی اگر صحبت من رو کامل مطالعه کنید عرض کردم که با تاریخ پست شما در سایتتون بالا میاد و در دسترس مخاطبتون قرار میگیره و حالا با تجریک مخاطب مبنی بر کامنت گذاشتن شما می تونید مقالتون رو بروز کنید.

آقای محمد مرادی پرسیدند:

در خصوص کامنت مارکتینگ بیشتر توضبح میدین

و آقای ابارشی اینگونه پاسخ دادند:

بله جناب مردای عزیز، البته شما خودتون استادین و ما سعی داریم درس پس بدیم. یکی از مهمترین مسائلی که گوگل بهش خیلی توجه داره بحث درگیر شدن مخاطب با سایت هست که خوب یکی از نشانه های بروز اون بحث کامنت گذاری مخاطبان بر روی نوشته های شماست که حالا تکنیک های زیادی برای این ترغیب وجود داره مثلا سایت متمم با دادن امتیاز شما رو تحریک میکنه در سایتش کامنت بگذارید البته روش های دیگری هم وجود داره.

اقای مرادی که بستر رو فراهم دیده بود باز هم سوال خوب پرسید:

کسی از عزیزان تجربه سئو سایت در زمین املاک رو داشته؟

آقای ابارشی هم نکته جالبی در این خصوص گفتند که شاید خیلی از کسب و کارها اینطوری باشن:

نه متاسفانه من که هر وقت یک پروژه با این عزیزان خواستم شروع کنم همیشه بر سر فهماندن سئو واقعی و درست، به مشکل خوردیم و پروژه رو کنسل کردم. تفکر خیلی خیلی غلطی از سئو دارند البته این موضوع در صنف های مختلف وجود داره!!!

و آقای مرادی جوابی دادند که واقعا دلم براش سوخت:

واقعا کاملا موافقم یکی از پروژه هایی که دارم اوردمش صفحه دوم خب بهرحال سئو زمان بره اونم تو یکماه حالا چند روزی گذشته بود می گفت من با یجا صحبت کردم گفته اگه جایگاهش ثابت شده باشه ۲۰۰ می گیرم میارم صفحه اول

و آقای سلمان صحافی هم مثل من همدردی کردند:

دقیقا عین دلال املاک باهاش برخورد کرده!

آقای دانیالی یک مقاله در خصوص خط راهنمای جدید در حوزه سئو معرفی کردند:

https://www.mariehaynes.com/the-august-1-2018-google-update-strongly-affected-ymyl-sites/

این مقاله رو آقای رودکی (ایران سئو) فرستادن بسیار بسیار مفید و مربوط به بحث امروز هم می باشد. که گذری به این فایل guide line هم داشت.

اقای محمد افشار هم آخرین الگوریتم 2018 گوگل را معرفی کردند!!!

معرفی الگوریتم‌های ۲۰۱۸ گوگل مربوط ب ریچ اسنیپت و هشدار کروم و.... همراه معرفی الگوریتم های مهم مانند پاندا-پنگوئن-دزدان دریایی-کافئین...

Bit.ly/sdf2r

در ادامه آقای علی پوربافرانی که امیدوارم نام خانوادگیشون رو اشتباه ننوشتم باشم سوال پرسیدند:

دوستان عزیز یک سوال:

بازنشر و تعویض تاریخ برای مطالب قدیمی که با تغییرات فنی و لینک دهی داخلی و... بروز بشن طبق گفته دوستان و تجربه بسیار در جذب گوگل کارساز هستش، اما تکرار این موضوع مشکلی ایجاد میکنه یا خیر؟ منظورم از تکرار تعداد زیادی مطلب قدیمی و متروک هستش که روزانه در حال تصحیح انها هستیم و تعدادی از اونها رو در روز با همون آدرس بازنشر میکنیم، و اینکه در تعداد بازنشر محدودیتی هست یا خیر؟

و عضو فعال این هفته گروه اقای ابارشی پاسخ دادند:

سلام جناب علی پور، بستگی داره که چطور این بروز رسانی رو انجام میدید. اگر بروزرسانی شما واقعی و عادی باشه یعنی روند طبیعی داشته باشه نه مشکلی پیش نمیاد ولی چرا اگر مدام در حال بروزرسانی های مصنوعی باشید مثلا بی دلیل ۴ خط اضافه کنید (مثل گفته بعضی دوستان) و این کار رو برای تعداد مقالات بسیاری به صورت مداوم انجام دهید حتما به مشکل خواهید خورد مخصوصا اگر اعتبار سایتتون هم نزد گوگل پایین باشه. در کل اینکه شما هر هفته یک مقاله رو بی دلیل بروز کنید کار جالبی نیست چون واقعا مخاطب رو هم شما خسته خواهید کرد. پیشنهادم اینه شما محتوانویسی و این بروزرسانی ها رو برای مخاطب انجام بدید نه گوگل. اگر دیگه واقعا راهی برای بروزرسانی نداشتید اونم بعد از ۵ - ۶ ماه پیشنهاد می کنم از روشی که در بالا عرض کردم استفاده کنید.

در این هنگام آقای دانیالی پای حوزه علمیه رو وسط کشید و فریاد زد:

ما هیچ محدودیتی برای به روز رسانی نداریم در وبلاگ یا سایت کدوم قانون گفته شما زیاد به روز رسانی کنید بده؟ تاکید بر به روز رسانی هست، بعد هم یه مدیر سایت نمیاد ۴ خط برداره چیز الکی بزاره که سعی میکنه کامل تر کنه سئو خودش پر از فتواهای الکی هست این به روز رسانی رو دیگه دامن نزنید خواهشا...

آقای ابارشی هم خیلی ملو جواب دادند (انگار نه انگار که دعوا است):

جناب دانیالی عزیز، باز هم به نظرم خوبه شما صحبت من رو کامل بخونید یکی از دوستان فرموده بودند برای بحث بروزرسانی هر هفته میرن و سه چهار خط به محتواشون اضافه می کنند که خوب این واقعا غیر طبیعی هست چون اگر محتوا کامل نوشته شده نیازی نیست هر هفته 4 خط بهش اضافه بشه (بعید میدونم موضوعی در دنیا وجود داشته باشه که هفته ای 4 خط مطلب جدید بهش اضافه بشه) و اگر هم ناقص نوشتن و این رفتار رو کردند ترفندی برای بروزرسانی من گفتم این رفتار غلطه.

اتفاقا من هم عرض کردم که باید طبیعی انجام بشه و فقط غیر طبیعی نباشه که اگر باشه به مشکل خواهند خورد. بعد گفتم حالا اگر بعضی مواقع نیاز شد شما محتوایی رو بروزرسانی کنید ولی به صورت طبیعی امکانش نبود (که خیلی کم پیش میاد) شما از روش خاکستری که من گفتم استفاده کنید. بعد گفتم اون رو زیاد تکرار نکنید و الا به مشکل خواهید خورد، ممنون میشم مطالب رو خیلی سریع مطالعه نکنید و یکم با تامل...

و آقای دانیالی که دید آقای ابارشی دست به چاقو نشده گفت:

ببینید اصلا اضافه کردن مطرح نیست به روز رسانی ممکنه کاهش هم باشه ! چرا مطلب هست هر روز باید به روز بشه مثل نرخ ها. هفته ای که جای خود دارد من مطلب نوشتم در مورد فلان بیماری یعنی تو ۱ هفته مقاله جدیدی رو نمیتونم بهش اضافه کنم یا کم کنم ؟ نمیشه در مورد اون موضوع مطلب جدید نوشته بشه من هم یک باز نویسی داشته باشم ؟ چرا میگید عجیبه هفتگی به روز رسانی چند خط اضافه کنیم؟ اصلا محدودیتی وجود نداره...

بله شما هر روز به روز رسانی داشتی حالا ۳ ماهه سایتت خاک میخوره بله درسته ریسکش زیاده شما هر ساعت یه محتوا رو به روز کن ببینم مشکل میخوری یا نه، بله بیا عنوان رو دست بزن تگ هاتو دست بزن به احتمال زیاد کاهش خواهی داشت. باز هم میگم هیچ محدودیتی در به روز رسانی نیست قطع ناگهانی به روز رسانی که چیز بدیهیه تغییر احتمالش زیاده اون هم بعد از مدتی نه اینکه به روز رسانی قطع شد هفته بعد داون بشه. ذهنتون رو حساس نکنید روی مقدار به روز رسانی...

خداییش وقتی دو تا کارشناس خبره توی گروه میفتن به جون هم، هم گروه جذاب تر میشه و هم بیشتر یاد می گیریم. خدایا هم تفکر بده هم دعوای منصفانه (نقد منصفانه در گروه)

آقای ابارشی با متانت همیشگی جواب دادند:

بله قطعا نظر من هم همینه ولی به قول خود شما این موضوع باید کشش داشته باشه. به نظرم ما هر دو یک نظر داریم و یکم اختلافی هم که وجود داره به این دلیل هست که نمی تونیم منظور هم رو خوب برسونیم که قطعا یکی از ضعف های همیشگی تلگرام و امثالهم هست. ولی در کل تا جایی که طبیعی باشه این موضوع من هم قبول دارم مشکلی نداره ولی بعضی از عزیزان فکر می کنند حتما باید بروزرسانی رو انجام بدن حالا به هر شکلی حتی شده محتوا رو ناقص بنویسند و بعد هفته به هفته بروزرسانی کنند.

حرف من اینه اول از همه محتوا باید کامل نوشته بشه و یک محتوای پاسخگو باشه بعد اگر به قول شما اون زمینه کشش داشت بله باید بروزرسانی انجام بگیره حالا چه کاهش باشه چه اضافه و چه تغییر.  به نظرم بد نیست حالا که بحث سئو بلاگ هست یکم هم در مورد محتوای پاسخگو صحبت کنیم به نظرم یکی دیگر از مهمترین عوامل سئو محتوا همین مورد باشه.

حالا دنیا زیبا می شود:

آقای دانیالی که آروم شده بود و غلاف کرده بود گفت:

نه خدارو شکر در کلیت قضیه اختلافی نیست. ولی ببین این هم یه روشه دیگه پلکانی میخواد بیاد بالا یا پروژه رو میخواد کنترل شده بیاره یا هر چی تیکه تیکه خوراک میده، استراتژی بیشتر بهش میشه گفت از هزاران کار دیگه یعنی کراول رو بالا ببره یه جورایی افت هم داره شمایی که هر روز دیتا میدادی ۳ ماهه نیستی برو عقب تر

آقای ابارشی هم گفتند:

ولی خوب مخاطب رو هم باید در نظر بگیریم دیگه! به نظرم اینجوری ارزشی برای مخاطب قائل نشدیم که خوب باز همین موضوع میتونه به سئو سایت ما هم ضربه بزنه چون مخاطب با سایت ما درگیر نمیشه.

یک پیشنهاد ساده:

به نظر من بهترین روش برای داشتن محتواهای همیشه سبز زیاد اینکه شما مقالات رو کامل و جامع بنویسی طوریکه پاسخگو مخاطب باشه و اون رو درگیر در سایت کنه و بتونی با استفاده از تکنیک های موجود اون رو تحریک کنی که برای شما کامنت بگذاره و شما هم به طور کامل و جامع به این کامنت ها پاسخ بدی. این طوری هم محتوای شما مدام در حال بروزرسانی هست هم قدرت صفحه شما به شدت بالا خواهد رفت و هم از نظر گوگل محتوای شما مدام در حال بروزرسانی هست و حالت طبیعی داره.

آقای دانیالی دوست داشتنی هم گفتند:

دقیقا به سئو کار دیگه باید نرخ پرش صفحه رو هم داشته باشه این خودش بحث جذابیه در موضوع بحث نمی‌دونم میگنجه یا نه شما به استراتژی تا ۳ صفحه اول باید داشته باشی یکی تا صفحه اول یکی تا ۵ تای اول یکی هم لینک ۱ و ۲ شاید اونجا خیلی اهمیت داشته باشه درست میفرمایید .

آقای وثوقی هم گفتند

درباره ادیت محتوا... دوباره باید بحث بشه... چه ادیتی؟؟ ادیت برای تقویت محتوا؟؟؟ یا ادیت برای گول زدن و چپوندن کیوورد توی محتوا؟؟ بازم باید این بحث بشه. ولی اگر هدف از تغییر محتوا، تقویت محتواست... این قطعا باعث بهبود رتبه شما در گوگل‌خواهد شد...

خانم سعیده اچ اف پرسیدند:

ادیت منظور مثلا از نظر جمله بندی یا خوانایی متن و اینجور چیزهاس البته که در مورد تقویت هم باز هم همین مشکل وجود داره یا نه چون در هرصورت ادیت محسوب میشه و گوگل چجور میتونه تشخیص بده این دور زدن نیست؟

و آقای وثوقی اینگونه جواب دادند:

در کل کسی با قطعیت نمیتونه بگه گوگل چجور میفهمه... چون گوگل اپن سورس نیست و کسی دسترسی نداره دقیقا معلوم نیست که چه اتفاقی می افته... ولی درکل من یه چیزی بگم که این رو تو گروه های دیگه هم دیدم ما گاها در سئو دچار نزدیک بینی میشیم.... گوگل چیزی که من میدونم بیش از ۲۰۰ فاکتور رو ارزش گذاری میکنه و یک نمره ایی میده و در نهایت رنک میگیرید...

یعنی‌ نمیشه گفت شما فلان چیز رو از ۲۰۰ فاکتور رو خراب کردید این یعنی پنالتی...

عرض کردم ادیت محتوای قدیمی هیچ مشکلی نداره و نیل پاتل هم بعد ازمایش های فراوان تاکید کرده اینکارو بکنید به شرط اینکه محتوا قوی تر از قبل بشه... گوگل این رو از کجا میفهمه که خوبه یا نه؟ بعد ادیت بهتره که تو گوگل وبمستر فچ کنید که یه بار دیگ کرال بشه... یه چیز دیگ تقویت محتوا فقط متن اضافه کردن نیست... حتی شما یه لینک به بیرون بدید و یه لینک به داخل این خودش یه جور تقویت میتونه باشه به نظر من...

بحث خوانایی هم که تو زبان فارسی که خیلی مونده از لحاظ خوانایی و قواعد پیشرفت کنه... این قسمت خوانایی فک کنم از فیدبک رفتار مخاطب بفهمه که چقدر مطالب خوانایی داره

دوستان که دیدن جو گروه آروم شده پرسیدند.

اقا محسن:

دوستان سلام در طراحی صفحه اول سایت و صفحات داخلی چه نکاتی باید مورد توجه باشد تا بهترین سئو نصیب ما شود به عبارتی دیگر چینش مطالب و لینکها در صفحه اول و صفحات داخلی متاثر از چه فاکتورهایی باید باشد تا بهترین سئو را کسب کنیم؟آیا مستند یا نقشه راهی برای اینکار وجود دارد؟

اقای ابارشی جواب دادند:

سلام. سوال شما خیلی کلی هست و به نظرم در بحث این هفته هم نمی گنجه ولی پیشنهادم اینکه در ابتدای شروع کارتون تحلیل عبارات کلیدی رو انجام بدید و طبق ارزش هر عبارت کلیدی سطح بندی (در ابتدای بحث این هفته من یک سطح بندی قرار دادم) اون ها رو انجام بدید. بعد طبق اون سطح بندی می تونید استراتژی صفحه اول و صفحات دسته بندی و نوشته هاتون رو مشخص کنید.

ان شاء الله اگر عمری باقی باشه آواخر این ماه کارگاهی خواهیم داشت در موضوع شناسایی عبارات کلیدی ارزشمند و تدوین استراتژی سئو که اونجا فرصت خیلی زیادی داریم که در مورد این پرسش شما صحبت کنیم.

اگر نیما جان اجازه بدن اطلاعاتش رو هم خدمتتون ارسال خواهم کرد.

خانم حمیده جی اچ یا قاف (خدا وکیلی فرصت شناخته شدن رو از خودتون نگیرید خواهر)

سلام . حس یه کلاس اولی دارم که نشسته سر کلاس سومی ها! موضوعات هفته ی پیش رو دنبال میکردم و چیزایی دستگیرم شد و ممنونم. موضوع این هفته که خیلی هم برام جالبه ولی هم گروهای گرامی، متخصصن و ما مبتدی و بحثتون هیچی سردرنیاوردم.

خدا قوت پهلوان!!!!

اینجا گروه کانتنت مارکترها است یعنی انتظار میره یک حداقل ‌هایی رو دوستان خودشون مطالعه کرده باشند.

علی آقای پوربافرانی درخواست داشتند:

راجع به لینک دهی داخلی مطالب و تعداد مطالبی که میتونیم به هم مرتبط کنیم و اینکه چند تا لینک موثر هست و محدودیت ها در این رابطه اگر دوستان راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

و اقای علیرضا نصیری اینگونه پاسخشون رو دادند:

عملا هیچ کف و سقفی وجود نداره. اما قرار نیست بی‌دلیل لینک بدید . مطلب رو بخونید و سعی کنید کلمات یا عبارت کلیدی رو به مطالب دیگه که تکمیل کننده مطلب شما هستند، لینک بدید. در واقع هدف‌تون از لینک دادن خود لینک دادن نباشه . بلکه راهنمایی و ارائه اطلاعات بهتر به مخاطب باشه.  مثلاً من مقاله مکمل وی  رو با ۱۰ لینک داخلی شروع کردم، به مرور تعداد لینک‌ها هم بیشتر شد. دلیلش این نبود که می‌خواستم لینک بیشتری بدم. بلکه مطلب به مرور زمان تکمیل تر شد و نیاز بود به مخاطب اطلاعات اضافی بدم. الان رتبه یک توی کلمه کلیدی

 آقای دانیالی هم اینگونه تکمیل کردند:

مطالب بدن سازی رو بیشتر سوالی تیتر بزنید چون خودم پیگیر هستم دیدم مطالب سوالی بیشتر ویو میخوره دلیلش هم شبهات زیاد این حوزه است .

خانم سعیده اچ اف ( فکر کنم مربوط به یک گروه رپ باشه!)

سلام شب بخیر. سوال از دوستان دارم اینکه من سایت وردپرسی رو با yoast ویرایش و سئو میکنم چقد قابل اطمینانه؟ و اینکه یسری ارور داره که بعضی مواقع برطرف کردنشون سخته مثلا استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول و یا لینک خارجی، ارور مهمش اینه که کلمه کلیدی تکراری نباید استفاده بشه و این خیلی سخت میشه برای دو تا محتوا که موضوع یکسان و نزدیکی دارن، چه پیشنهادی دارید؟

آقای نصیری هم اینگونه جواب دادند:

۶۰-۷۰ درصد بهش توجه کنید. گاهی اوقات یک چیزهایی یادتون می‌ره این افزونه کمک می‌کنه، اگه موضوع خیلی نزدیکه، بهتره با هم ادغامشون کنید، در غیر این صورت به جای یک کلمه دنبال یک عبارت کلیدی باشید

و حامد وثوقی هم اینگونه جواب دادند:

اینطوری مشکلتون رو حل کنید:

منظور از اینکه کلمه کلیدی در پاراگراف اول پیدا بشه این که برایان دین هم ثایت کرده که وقتی کیوورد شما در ۱۰۰ کلمه اول مطلبتون ظاهر بشه،شما رتبه بهتری میگیرید این هم به شرطیه ک دیگر المان ها رعایت بشه...برای اینکه کلمه کلیدی و کیفت محتوا برای موتور جستجو مشخص شود بهتر است آن را در اولین پاراگراف قرار بدید... حالا بعضی وقتاست که اینکارو میکنید و یاست گیج میزنه ولی دیگ شما بهش توجه نکن همین ک بدونی اینکارو انجام دادی کفایت میکنه...

برای مورد دوم: تا دو سه تا محتوا من تست گرفتم که مشکلی نداره کلمه کلیدی یکسان استفاده کنی حتی اگر یاست خطا بده چون یاست یه چک لیسته و ربات طوره و گاها ما ادما تشخیص میدیم که چی درسته... حال شما سعی کنید برای بیشتر از یک کیوورد از لانگ تیل استفاده کنید و استفاده از تگ هم اینجا خوبه که چنتا محتوای شبیه هم .. حال بدیه استفاده بیش از یک کیوورد اینه که شما دارید با خودتون رقابت میکنید

یک نکته از دسته بندی و تگ بخوام بگم اینه که کتگوری و تگ دشمن سئو سایت شما هستن اگر درست استفاده نکنید دچار داپلیکیت شدید میشید... وقتی از وردپرس استفاده می کنید دست شما رو باز میزاره برای یک مطلب چند کتگوری استفاده کتید و این داپلیکیت زیادی ایجاد میکنه و نمیزاره کتگوری ها درست توی سرچ نشون داده بشن... استفاده از تگ هم تکنیک خودشو داره که تایپش واقعا برام سخته... ولی اگر درست فهرست بندی کنید در بلند مدت از کتگوری نتیجه خوبی خواهید گرفت اگر اینطور‌نباشه گل به خودی زدید

و ایشون  همچنین یک فایل صوتی در خصوص کتگوری و تگ ها هم در گروه ارسال کردند.

آقای علی پوربافرانی بعد از گوش دادن به فایل صوتی پرسیدند:

وویس شما رو گوش دادم، ممنون، عالی و تقریبا جامع بود. یک سوال:راه حل حذف ایندکس کردن تگ ها از طریق روبوت ها صحیحه یا خیر؟

و اینگونه از آقای وثوقی جواب شنیدند:

ارادت مندم... جواب قطعی نمیشه داد که درسته یا نه... این دقیقا بستگی به سیاست های کاری سایت شما داره... ولی اگر درست استفاده کرده باشید بعد مدت مجموعه ایی از مطالبتون در سرچ در‌اختیاد مخاطب قرار میگیره... در کوتاه مدت برای مخاطب مفیده به خاطر بحث دسترسی که عرض کردم و در بلند مدت هم برای شما در سرچ گوگل

و آقای دانیالی هم اینگونه جواب دادند:

کتگوری چون ماهیت poor contentداره گوگل تحویلش نمیگیره ولی اگر قویش کنید رتبه های خوبی هم میگیره. yoast سابقش نشون داده همیشه چند پله عقبه ، نباید خیلی بهش اعتماد کرد در حد یاد آوری  ، قضیه تعداد دیسکریپشن نمایشی گوگل اخرینش بود .

و آقای بهنام کشانی هم اینگونه جواب دادند:

براي محتوا با كلمه كليدي يكسان، همونطور كه خود yoast هم پيشنهاد ميكنه، اگر كلمه كليدي داريد كه مطالب وبسايت حول اون هست، يك مطلب جامع حداقل ٣٠٠٠ كلمه بنويسيد و تو محتوا هاي كوچيك تر همونطور كه جناب وثوقي هم گفتن از long tail ها استفاده كنيد و به اون مطلب جامع لينك بديد. شخصا نتيجه عالي گرفتم، اون مطلب بالاتر قرار ميگيره و مطالب كوچيكتر نتايج پايينترش

علی اقای علی پوربافرانی مجدد سوال پرسیدند:

بسیار عالی، سپاس. یک سوال دیگه ، راجع به استفاده از علامت ها در تیتر ۱ یا همون H1

استفاده از ;؛""،' یا امثالهم در تیتر اختلالی در درک گوگل ایجاد میکنه یا خیر؟ ایا محدودیتی داریم؟ ایا در پاراگراف اول یا دیسکریپشن هم محدودیتی داریم؟

آقای نصیری جواب دادند:

من خودم از علامت سوال پرانتز استفاده کردم، مشکلی ندیدم رتبه هم گرفته. توی وبسایت‌های خارجی هم دیدم از علامت‌ها استفاده می‌کنند

 و آقای علی پوربافرانی از یک تجربه گیج کننده خبر دادند:

اما من استفاده از "" یا همون دابل کوتیشن رو تجربه کردم و در آنالایتیک تیتر نمیاد اما رتبه گرفتم توی صفحات خاص. کمی تجربیاتم گیج کننده است!

و یک سوال هم پرسیدند:

می تونید راجع به بهترین خروجی و تنظیمات XML از وردپرس و همچنین تنظیمات صحیح وبمستر منبعی قابل اتکا معرفی کنید ؟

 و آقای وثوقی اینگونه جوابشون رو دادند:

برای درون ریزی سایت از طریق افزونه xml importer قابل انجامه... طرز استفاده شو گوگل کنید... برای راهنمای گوگل وبمستر هم سایت backlinko یه راهنمای توپ داره برید سایتش پیدا میکنید

و اقای شهاب‌الدین رفیعی هم اینگونه جواب دادند

در خصوص گوگل وب مستر میتونید به مقاله ای که در سایت نوین ادمین منتشر کردیم مراجعه بفرمایید. (ترجمه مقاله وب سایت backlinko هست که جناب وثوقی فرمودند)

https://novinadmin.com/google-search-console-2018/

و اینگونه موضوع هفته سئو برای بلاگ به پایان رسید.

دیدگاه های بازدیدکنندگان

سعید محمدی ارانی 20 مرداد 1397 - 21:52

جناب وثوقی بزرگوار سلام علیکم
ممنون از توجهتون. پوزش بابت درج اشتباه نام شما
اصلاح شد.
توانمند باشید - محمدی ارانی

حامد وثوقی 20 مرداد 1397 - 21:38 وبگاه

سلام عرض ادب و احترام
ممنون بابت جمع اوری مطالب ارزشمند
لطفا فامیلیه بنده رو اصلاح بفرمایید ☺
خدا قوت

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.