پرسش‌هایی برای تدوین بازاریابی محتوا

پرسش نامه ای جهت تدوین برنامه بازاریابی محتوا

این سوال‌های خوب هستند که باعث پیشرفت و توسعه می‌شوند.

ما جهت تدوین برنامه بازاریابی محتوا خود نیازمند مروری بر درک و شناخت کسب و کارمان می باشیم. درک و شناختی که می تواند بر اساس نگاه های مختلف تک تک اعضاء شرکتمان باشد؛ از مدیرعامل گرفته تا مدیران میانی و کارکنان عملیاتی. ایران کانتنت مارکتینگ جهت تسهیل در تهیه این درک و شناخت کسب و کار اقدام به طراحی پرسش نامه ای نموده تا کار را برای شما آسوده تر نماید. پاسخ هایی که از دل این پرسش نامه خارج می شود منبع غنی از فلسفه های جدیدی است که کارکنان نسبت به محصولات و خدمات سازمان دارند و می تواند ایده های مناسبی جهت تهیه محتواهای ارزشمند باشد. پاسخ های این پرسش نامه کمک قابل توجهی هم به مدیران ارشد سازمان جهت تحلیل دیدگاه‌های همکاران خود می دهد و هم منبع غنی از ورودی‌های تهیه محتوا برای تیم بازاریابی محتوا فراهم می آورد.

نکته قابل توجه در این پرسش نامه این است که پاسخ هایی که ارائه می شوند باید برگرفته از نگاه و برداشت های واقعی پاسخ دهنده باشند.

بازاریابی محتوا

  1. کسب و کار شما آمده تا چه کاری بکند؟
  2. آیا سازمان شما اهداف استراتژیک برای خودش طراحی و اشاعه داده است؟ آن را ذکر کنید.
  3. آیا برنامه ها و عملیاتی که انجام می دهید با استراتژی های سازمانیتان مطابقت دارد و یکپارچه است؟
  4. عوامل متمایزکننده محصول یا خدمت شما چیست؟
  5. ویژگی منحصر به فرد شما چیست؟
  6. فکر می کنید سازمان شما در چه چیزی بهترین است یا بهترین می شود؟
  7. آیا دقیقاً گروه هدفتان را مشخص کرده اید؟ مشتریانی که می خواهید برایشان محصول یا خدمت تولید کنید که هستند و کجایند؟
  8. آیا می دانیم چه چیزی آن ها را بر می انگیزد؟ یا آنها مشتاق چه چیزی هستند؟
  9. آیا ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی آنها را می دانید؟
  10. آیا می دانیم نگاه آن ها به محصولات و خدمات ما چگونه است؟
  11. مشتریانتان قبل از آشنایی با شما و یا محصولات شما سراغ چه چیز یا چه کسان دیگری می رفتند؟
  12. چه کسی بر آنها(مشتریانتان) رهبری می کند؟
  13. چگونه می توانید به آنها(مشتریانتان) دسترسی داشته باشید؟
  14. داستان سازمان شما چیست و چگونه تعریفش می کنید؟
  15. چگونه داستان های جذاب می سازید که مشتریانتان را تغذیه کند و دنبال کنندگان مشتاق برایتان بسازد؟
  16. فقط به محتوا نیاز دارید یا ابزارهای دیگری هم احتیاج است؟
  17. مشتریان شما به چه چیزی بیش از همه علاقه دارند؟
  18. چه اطلاعات و دانشی می توانید به آنها منتقل کنید تا به طور طبیعی به خرید از شما تمایل پیدا کنند؟ یا چه محتوایی بیشترین منفعت شخصی یا حرفه ای را برای او خواهد داشت؟
  19. برانگیختن چه احساسی در مصرف کننده نهایی برای ما مطلوب است؟
  20. مایلیم چه تاثیری بر روی مشتری بگذاریم؟
  21. کدام عکس العمل را از او انتظار داریم؟
  22. معیار ما در سنجش رفتارهای مشتری چیست؟
  23. چگونه آن ها را در مسیری که به خرید بیانجامد، هدایت کنیم؟
  24. مشتری ما نیازمند دانستن چیست؟
  25. چگونه می توانیم محتوایی با بیشترین تاثیر مثبت ارائه دهیم؟
  26. کدام رسانه ها را باید برای انتشار محتوا به کار بگیریم؟

سوالات خوب باعث می شود تفکرات خودمان را حول چیزهایی که نمی دانیم سازماندهی کنیم. خیلی از اختراعات و اکثر جواب ها خیلی در دسترس و حتی جلوی چشم های ماست، اما باید سوال خوبی مطرح شود تا بتوانیم روی جواب درست متمرکز شویم.

100% هر کسی داستان خودشو داره!

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.