مطالعه موردی از داستان پروژه موفق سل724

  • شرکت: سل724
  • محل: تهران، شهران
  • صنایع: آموزش بازاریابی تخصصی صنفی  در صنف فروش پارچه و صنعت نساجی
  • خدمات ارائه شده توسط ایران کانتتنت مارکتینگ: بازاریابی محتوا، تولید محتوا، سئو

چالش

معرفی برند مهندس مجتبی برقبانی به عنوان مدرس حوزه بازاریابی و فروش تخصصی صنفی

مهندس مجتبی برقبانی با 15 سال سابقه کار در حوزه فروش پارچه و تحصیلات لیسانس نساجی با پشتکار و تلاش بسیار و طی نمودن دوره های مختلف حوزه بازاریابی و فروش و دریافت مدرک کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت اجرایی قصد دارد خود را  به عنوان یک مدرس بازاریابی و فروش تخصصی صنفی در صنف فروش پارچه و صنعت نساجی به صنعت خود معرفی کند.

راه اندازی یک وب سایت ضعیف و بدون پشتیبانی و مدیریت درست و محتواهای کپی و تایپ شده از کتب موجود دو شکستی بود که ایشان در استفاده از افراد غیر حرفه ای در کسب و کار رویایی با آن مواجه شده بودند و لذا تصمیم گرفتند که برای رهایی از این موضوع و ساخت کسب و کار رویایی خود راه درست را پیش بگیرند.

راه اندازی یک رسانه شخصی برای برندی که ایشان نام آن را سل 724 گذاشته بودند یعنی فروش در هفت روز هفته و 24 ساعته و جذب مخاطبین هدف که در صنعت نساجی و فروش پارچه فعالیت می کنند از اهداف اصلی ایشان بود.

نقل قول مشتری

نگاه و تفکر من از زمانی که با آقای سعید محمدی ارانی آشنا شدم در خصوص بازاریابی محتوا بسیار تغییر کرد و خوشحالم که با یک حرفه ای در این خصوص همکاری می کنم.

استراتژی محتوا 

سعید محمدی ارانی استراتژیست محتوا و مشاور و مدیر بازاریابی محتوای سل 724

فرایندها

چطور این کار را کردیم؟

تلاش هایی که باید انجام می شدند: 


1) باز طراحی و باز نگری به وب سایت سل 724 به عنوان یک سایت مرجع در صنف خود

2) ایجاد ترافیک ورودی بیشتر  و معرفی برند سل 724

افراد مشخص

حضور فعال و پرانگیزه مهندس مجتبی برقبانی واقعا برای ما شگفت انگیز بود. آقای مهندس امیر ابارشی معروف به تاجرالکترونیک نیز مدیریت وب سایت و مباحث سئو را با حرفه ای گری تمام انجام می دادند. سایر اعضاء و کارکنان زیر مجموعه جناب برقبانی نیز در ساختن داستان‌ها به ما کمک شایانی کردند.

راه اندازی یک استراتژی محتوا

این تیم همچنین از اطلاعاتی که در  اختیار داشتند برای راه اندازی یک استراتژی محتوا استفاده کرد که شامل پست های وبلاگ شخصی بلند مدت، کتاب های الکترونیکی، مطالب تخصصی صنفی و ... بود. این عناصر به طور مداوم به بازدیدهای ارگانیک و تبدیل بازدیدکنندگان منجر می شوند.

کتاب دو بال برای صعود در فروش پارچه

بعد از طراحی استراتژی بازاریابی محتوای سل تصمیم گرفتیم که ایمیل‌های ارگانیک (opt-in) مناسبی برای راه اندازی کمپین ایمیلی برای سل 724 تهیه کنیم. لذا کتاب مهیج و کاربردی دو بال برای صعود در فروش پارچه که حاصل 15 سال تجربه جناب آقای برقبانی بود را تهیه کردیم و بر روی وب سایت سل 724 بارگزاری کردیم و مخاطبین هدف برای دریافت این کتاب کاربردی ایمیل‌های خود را در اختیار ما قرار دادند. این حرکت که دستاورد بزرگ دیگر هم داشت که ما انتظار اون رو نداشتیم. گرفتن مشاوره ها و قراردادهای خوب برای استاد بازاریابی و فروش تخصصی و صنفی چرا که نیمی از کسانی که این کتاب را دانلود می کردند دقیقا احتیاج به مشاوره در این حوزه داشتند و در اصل تبدیل به مشتریان اصلی سل 724 می شدند.

ارتقاء وب سایت

در اتاق فکری که برای برند سل 724 راه اندازی کرده بودیم تصمیم گرفتیم که مدیریت و پشتیبانی وب سایت سل 724 را با توجه به روند رو به رشد بازدید ها ، ارتقاء دهیم. لذا تصمیم گرفتیم از سیستم سایت ساز و خدمات سایتاگرام استفاده کنیم. و ممنونم جناب ابارشی عزیز و تاجر الکترونیک بزرگوار که ما رو با این خدمات خوب آشنا کردی.

نتایج

بیش از انتظارات

بهبود وب سایت ها و استراتژی محتوا مبتنی بر شخصیت و پرسونای مناسب برای سل 724  منجر به نتایج فوق العاده ای شد. به این معنی که افراد مناسب از وبسایت بازدید می کنند، مدت زمان زیادی را در وب سایت حضور دارند و نرخ پرش ما را به طور فوق‌العاده ای بهبود داده اند.

باز خورد یکی از کاربران برایمان هم جالب بود و هم خستگی را از تنمان به در کرد.

“ تا کنون چنین سایت جذاب و فوق العاده ای در حوزه تخصصی خودم ندیده بود. “

استراتژی بازاریابی

روابط

رابطه بین ایران کانتنت مارکتینگ و سل724 که از بهمن ماه 1395 شروع شد، همچنان با قوت ادامه دارد. ما کاری کردیم که خیال آقای مهندس برقبانی در خصوص داستان برند و محتواهای ارزشمند سایت ایشان کاملا آسوده باشد و ایشان با اعتماد به نفس بسیار بالا وب سایت خود را به همکاران و مشتریانش معرفی می کند.  

ایشان به لطف توانمندی و تجربه خود اکنون برای شرکت‌های بزرگی در حوزه فروش پارچه مشاوره بازاریابی و فروش می‌دهند از جمله شرکت‌های الگانت ، نوآوران نساجی پاسارگاد ، الون و .... در گرفتن و عقد قراردادهای مشاوره  نقش سایت سل 724  قابل توجه بود و ما خوشحال هستیم که توانستیم به سل724 کمک کنیم.

ما به طور کاملا عملیاتی و با ایجاد خط فکری در کنار مشتریانمان هستیم. اعتقاد داریم که هر کسی داستان مهیج و جالب خود را دارد که می تواند با تعریف آن برای مشتریان خود، توجه آنها را جلب نماید و آنها را ترغیب به انجام رفتار خاص مد نظر خود بکند.

کار بعدی چیست؟

پیوند بین ما و سل724 رشد می کند.

پیوند بین ایران کانتنت مارکتینگ و سل 724 به رشد استراتژی های کلیدی برای بهبود یک رابطه راهبردی منجر خواهد شد و ما به این بهبود ادامه می دهیم.

درخواست مشاوره

در مورد اینکه چگونه تخصص بازاریابی محتوای ما می تواند به سازمان شما کمک کند، بیشتر بدانید.

100% هر کسی داستان خودش رو داره!

دسته ها: مطالعه موردی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.