مطالعه موردی از داستان پروژه موفق سایتاگرام

  • شرکت: سایتاگرام (پرورش کارآفرین اینترنتی)
  • محل: تهران، ولی عصر (عج)
  • صنایع: سایت ساز و فروشگاه ساز
  • خدمات ارائه شده ایران کانتتنت مارکتینگ: بررسی و تدوین مدل کسب و کار، استراتژی محتوا، تولید محتوا

چالش

معرفی سایتاگرام  یکی از  بهترین و بومی‌ترین کسب وکارهای فعال در حوزه طراحی سایت و سئو

مهندس ابارشی که من ایشان را با لقب تاجر الکترونیک شناختم از سال 89 تاکنون در حوزه طراحی وب سایت و سئو سایت فعالیت دارند. تجربه عمیق و بالای ایشان در راه اندازی کسب و کارهای مختلف اینترنتی از ایشان یک حرفه‌ای تمام عیار و یک تاجر الکترونیک حرفه‌ای ساخته است.

با توجه به تجربه ایشان در راه اندازی صفر تا صد کسب و کارهای اینترنتی ایشان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بخش بازاریابی محتوا و تولید محتوای ارزشمند یکی از مهمترین و اصلی‌ترین بخش‌های یک کسب و کار اینترنتی است که بایستی حتما توسط یک تیم باتجربه و حرفه‌ای و با دانش در این حوزه انجام شود.

بخش بازاریابی محتوا در کسب و کار اینترنتی اگر نادیده گرفته شود، زحمات سایر بخش‌ها از طراحی یک وب سایت هر چند زیبا و قوی و سئو حرفه ای را خراب خواهد کرد.

آشنایی ما با آقای امیر ابارشی داستان جالبی دارد، به واسطه بررسی فعالان در حوزه سئو سایت من عضو گروه تلگرامی شدم که ایشان تشکیل داده بودند و دانشجویان و مشتریانشان در آن حضور داشتند و تبادل نظر می کردند. در اکثر مباحث که بین اعضاء صورت می‌گرفت من راه حل موضوعات و چالش‌های کسب و کار اینترنتی را به سمت بازاریابی محتوا و داشتن محتوای ارزشمند هدایت می کردم که این موضوع با توجه به اعتقاد راسخ جناب ابارشی به مباحث بازاریابی محتوا مورد توجه ایشان قرار گرفته بود و ارتباطات همکاری بین ما شکل گرفت. تا هم در حوزه کسب وکار یکدیگر تبدیل به شرکای راهبردی شویم و هم در حوزه کسب و کار مشتریانمان از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنیم. 

خوب با توجه به دانشی که ایشان در حوزه کسب و کار اینترنتی و بازاریابی محتوا داشتند قانع کردن ایشان برای ضروت و اهمیت داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا کار سختی نبود و برعکس ایشان خودشان مشتاقانه دوست داشتند که برای وب سایت جدیدشان با عنوان سایتاگرام طرح بازاریابی محتوا داشته باشند و محتواهای ارزشمندی که بر روی مخاطب هدف اثرگذار باشد را تولید نمایند.

نقل قول مشتری

آقای سعید محمدی ارانی جزء معدود افرادی است در حوزه بازاریابی محتوا که این حوزه را هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی دنبال می کند و این یکی وجه تمایزهای ایشان است. قلم و لحن صدای محتوای ایشان هم به صورت خاص مربوط به خودش است و باعث تفکیک گفتار ایشان با سایر فعالان دراین حوزه شده است. تفکر سیستم، فکر باز و خلاقانه و آرامش و متانت ایشان از نقاط قوت دیگری است که در ایشان دیدم.

سعید محمدی

سعید محمدی ارانی استراتژیست محتوا و مشاور و مدیر بازاریابی محتوای صدرا

فرایندها

چطور این کار را کردیم

تلاش هایی که باید انجام می شدند: 

1) تدوین مدل کسب و کار  سایت ساز سایتاگرام

2) ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای با در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای بازاریابی محتوا و سئو سایت

3) ایجاد یک وب سایت تعاملی که واقعا محل مشورت و ارائه مشکلات و راه حل‌های مشتریان باشد

افراد مشخص

تاجر الکترونیک آقای ابارشی عاشق کاری است که انجام می دهد. به واسطه نوع محیطی که در آن پرورش یافته است از کارمند بودن فاصله گرفته است و اعتقاد به کارآفرینی و استقلال کاری کاملا در رفتار شخصی و حرفه ای ایشان موج می‌زند. ایشان با در اختیار داشتن شبکه‌ بزرگ و حرفه ای از افرادی که در کسب و کار های اینترنتی فعالیت می کنند از تولید کنندگان محتواهایی همچون طراح، عکاس و فیلم بردار، موشن گراف گرفته تا صاحبان هاست‌ها و سرورهای بزرگ، برنامه نویسان و مدیران کسب و کارهای مختلف  راه حل های مختلفی را پیش پای مشتریان و ما در اجرا پروژه‌مان می‌گذارند.  

حضور پر رنگ و دلسوزانه ایشان در تمامی مراحل اجرای کار و پیگیری های فراوان باعث شده تا کار با سایتاگرام بسیار لذت بخش باشد.  

راه اندازی یک استراتژی محتوا در کنار شبکه های اجتماعی

توجه سایتاگرام به ابعاد مختلف بازاریابی محتوا و توجه ویژه به شبکه های اجتماعی به عنوان یک مکمل اصلی در کنار سایت حرفه‌ای آنها باعث شده است که ما در تدوین استراتژی محتوای سایتاگرام توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی داشته باشیم .

بازاریابی محتوا

نتایج بیش از انتظارات

رشد تصاعدی سایتاگرام در کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر و در رتبه‌بندی الکسا و همچنین پیشرفت خوب آن در شاخص‌های گوگل آنالیتیک این مژده را برای ما به ارمغان آورده است که مسیر را به خوبی طرح‌ریزی کرده ایم.

روابط

رابطه بین ایران کانتنت مارکتینگ و سایتاگرام که از آذر ماه 1395 شروع شد، همچنان با قوت ادامه دارد. همکاری ما با سایتاگرام یک همکاری ساده و گذرا نیست. ما تبدیل به شرکای راهبردی و استراتژیک همدیگر شده‌ایم.  و ما خوشحال هستیم که توانستیم به این جایگاه همکاری با سایتاگرام برسیم.

ما به طور کاملا عملیاتی و با ایجاد خط فکری در کنار مشتریانمان هستیم. اعتقاد داریم که هر کسی داستان مهیج و جالب خود را دارد که می تواند با تعریف آن برای مشتریان خود، توجه آنها را جلب نماید و آنها را ترغیب به انجام رفتار خاص مد نظر خود بکند.

کار بعدی چیست؟

پیوند بین ما و سایتاگرام رشد می کند.

پیوند بین ایران کانتنت مارکتینگ و سایتاگرام به رشد استراتژی های کلیدی و راهبردی خود ادامه خواهد داد و ما به دنبال بهبود و توسعه بیشتر در این رابطه هستیم.  

درخواست مشاوره

در مورد اینکه چگونه تخصص بازاریابی محتوای ما می تواند به سازمان شما کمک کند، بیشتر بدانید.

100% هر کسی داستان خودش رو داره

دسته ها: مطالعه موردی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.