مطالعه موردی از داستان پروژه موفق صدرا

مطالعه موردی از داستان پروژه موفق بازاریابی استراتژی محتوا در ایران کانتنت مارکتینگ

  • شرکت: صدرا
  • محل: تهران، شهرک غرب
  • صنایع: هدایای تبلیغاتی
  • خدمات ارائه شده ایران کانتتنت مارکتینگ: بررسی و تدوین مدل کسب و کار، بررسی مدل ذهنی در مدل کسب و کار، بازاریابی محتوا، استراتژی محتوا

چالش

معرفی برند صدرا  یکی از معتبرترین و قدمی‌ترین کسب و کارهای فعال در حوزه هدایای تبلیغاتی  

مهندس حیدری بیان با قدمتی بیش از 17 سال در حوزه تبلیغات و 10 سال به صورت تخصصی در حوزه هدایای تبلیغاتی با دانش وسیع خود در حوزه آی تی و همچنین تشخیص فرصت استفاده از فضای اینترنت با عشق و جدیت فراوان کسب و کار خود را در حوزه هدایای تبلیغاتی از حدود 10 سال پیش بر بستر اینترنت پایه ریزی نمودند.

شرکت صدرا که توسط آقای حیدری بیان پایه ریزی شده است، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در صنعت و صنف خود محسوب می شود.

با توجه به قدمت راه اندازی وب سایت صدرا که با زبان برنامه نویسی و کدنویسی‌های قدیمی انجام شده بود و با توجه به رقابتی تر شدن شدن فضای کسب و کار اینترنتی برای شرکت صدرا، باز هم مهارت عاقبت‌اندیشی و شم فرصت سازی مدیرعامل صدرا باعث شد، ضرورت بررسی مدل کسب و کار و قالب وب سایت صدرا به همراه محتواهای آن از یک دریچه جدید و خلاقانه به اسم بازاریابی محتوا طرح ریزی شود.

با آقای حیدری بیان از کلاس‌های اصول بازاریابی محتوا در جهاد دانشگاه صنعتی شریف آشنا شدم. ایشان را فردی فعال و پرانرژی، مشتاق به یادگیری و توسعه و بسیار عاقبت اندیش و آینده نگر دیدم. به خود بالیدم که مدیرعامل فرهیخته ای چون ایشان در دوره اصول بازاریابی محتوا شرکت کرده اند.

بعد از پایان دوره بازاریابی محتوا طی مشورت و همفکری با ایشان متوجه شدم که داشتن یک وب سایت حرفه‌ای و قوی که از منظر استراتژی‌ بازاریابی محتوا کامل مورد تایید باشد از دغدغه‌های ایشان است. حضور رقبای قوی در صفحه اول گوگل و رقابت بر سر رتبه‌ اول در کلمه کلیدی هدایای تبلیغاتی، باعث شده بود که ایشان به اهمیت و جایگاه محتوای ارشمند و محتواهای تعاملی در کسب و کار خود واقف شوند.

نقل قول مشتری

مدت‌ها بود درحوزه سئو و بازاریابی محتوا در حال تحقیق بودیم تا بتوانیم خون جدیدی به کسب و کار صدرا تزریق کنیم. با وجود مطالعات عمیقی که در این حوزه داشتم نوع دیدگاه و ارائه  آقای سعید محمدی ارانی در خصوص بازاریابی محتوا  بسیار برایم جدید و جالب و از طرف دیگر کاربردی بود. بجای انجام عملیات به صورت سعی و خطا و نهایتا شکست، تصمیم گرفتم از ایشان برای انجام راهبرد بازاریابی محتوا در کسب و کار صدرا و توسعه کسب و کار اینترنتیمان استفاده کنم.

سعید محمدی

سعید محمدی ارانی استراتژیست محتوا و مشاور و مدیر بازاریابی محتوای صدرا

فرایندها

چطور این کار را کردیم

تلاش هایی که باید انجام می شدند: 
1) تدوین مدل کسب و کار صدرا با مدل ذهنی جدید و خلاقانه

2) حفظ موقعیت رقابتی وب سایت قدیمی صدرا که رگ حیاتی آنها محسوب می شود

3) ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای با در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای بازاریابی محتوا و سئو سایت در کنار وب سایت قدیمی صدرا

4) ایجاد ترافیک ورودی و رسیدن به سطح ایندکس‌های سایت جدید حداقل معادل وب سایت قدیمی صدرا

افراد مشخص

آقای مهندس حیدری بیان از آن تیپ مدیران سطح پنجم هستند که علاوه بر انجام دادن کارها به صورت کامل جدی و حرفه‌ای بسیار به مباحث انگیزشی و مباحث توسعه‌ای و آموزشی کارکنان خود علاقه‌مند هستند.

حضور پر رنگ کلیه کارکنان صدرا در تمامی طول اجرای پروژه از مدیران بازاریابی و فروش گرفته تا مدیران مالی و حتی شرکای راهبردی صدرا در جلسات مختلف پروژه باعث یک همسوسازی قوی و یک کار تیمی در اجرای این پروژه شده است.

مدل کسب و کار صدرا

در حال حاضر مدل کسب و کار صدرا با مدل ذهنی جدید مدیران آن در حال شکل گیری است و این موضوع نوید بخش یک زیرساخت قوی برای برنامه بازاریابی محتوا صدرا است.

راه اندازی یک استراتژی محتوا

توجه تیم صدرا به بلند مدت بودن پروژه بازاریابی محتوا و دریافت آموزش‌های لازم در حین انجام کار باعث شده است که استرس ناشی از اجرای پروژه به شکل قابل قبولی مدیریت شود. اکنون نیز در حال طرح‌ریزی زیرساخت‌های اصلی و چارچوب کلان برنامه استراتژی بازاریابی محتوای صدرا هستیم.

ایجاد وب سایت جدید صدرا

قالب و ساختار وب سایت اولیه طرح ریزی شده است و منتظر نهایی شدن برنامه استراتژی محتوای وب سایت جدید هستیم.

نتایج

بیش از انتظارات

حضور فعال کلیه اعضاء شرکت در پروژه بیش از انتظاری بود که در این خصوص داشتیم. به زودی نتایج حاصل از اجرای پروژه را در اختیار شما بزرگواران علاقه مند به برنامه ‌های بازاریابی محتوا قرار می‌دهم.

بازاریابی محتوا

روابط

رابطه بین ایران کانتنت مارکتینگ و صدرا که از آذر ماه 1396 شروع شد، همچنان با قوت ادامه دارد. ما کاری کردیم که آقای مهندس حیدری بیان با اعتماد کامل اختیارات فراوانی در اجرای این پروژه به تیم ما داده اند.  در خصوص داستان برند و محتواهای ارزشمند سایت ایشان دلسوزانه و با تمام وجود در کنار همکاران ایشان فعالیت می کنیم.

ایشان به لطف داشتن مهارت صبر و عاقبت اندیشی به صورت ریشه ‌ای در حال توسعه و گسترش کسب و کار خود با نگاه کاملا حرفه ای است. و ما خوشحال هستیم که توانستیم به صدرا در این زمینه کمک کنیم.

ما به طور کاملا عملیاتی و با ایجاد خط فکری در کنار مشتریانمان هستیم. اعتقاد داریم که هر کسی داستان مهیج و جالب خود را دارد که می تواند با تعریف آن برای مشتریان خود، توجه آنها را جلب نماید و آنها را ترغیب به انجام رفتار خاص مد نظر خود بکند.

کار بعدی چیست؟

پیوند بین ما و صدرا رشد می کند.

پیوند بین ایران کانتنت مارکتینگ و صدرا به رشد استراتژی های کلیدی برای بهبود یک رابطه راهبردی منجر خواهد شد و ما به این بهبود ادامه می دهیم.

درخواست مشاوره

در مورد اینکه چگونه تخصص بازاریابی محتوای ما می تواند به سازمان شما کمک کند، بیشتر بدانید.

100% هر کسی داستان خودش رو داره

دسته ها: مطالعه موردی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.