استوری اینستاگرام و لایو برای جذب مخاطب (هفته چهارم مرداد 97)

موضوعات پیشنهادی هفته چهارم مردادماه توسط آقای سجاد بهجتی برای رای گیری به اشتراک گذاشته شد و موضوع هفته توسط آقای شفیع زاده، استوری و لایو اینستاگرام برای جذب مخاطب اعلام شد.

 چراغ این هفته رو بانوی همیشه در صحنه خانم مهتاب فروتن با سوال روشن کردند 😊:

این روزها استفاده از استوری و لایو مخصوصا توحوزه آموزش خ زیاد شده، اما چیزی که تو ذوق میزنه اینه که شخص یا برند بعد از دراختیار گذاشتن یکم اطلاعات اشاره به swip up میکنه و به مرور زمان لوث میشه جوری ک دفعه بعدی استوریش رو ترجیح میدی next کنی. ب نظرتون دوستان چه ترفند یا راهکاری هست که این حالت ایجاد نشه؟

 آقای سامان فائق هنر محتوا نویسیش رو به رخ گروه کشید و اینطوری شروع کرد 😳:

6 روش موثر برای بکار گیری لایو اینستا گرام در راستای اهداف تجاری:
 نیازی نیست از فوائد بازاریابی در شبکه های اجتماعی حرفی بزنیم. ضمناً فرض میکنیم به روش های مختلف شما تعداد قابل توجهی از دنبال کنندگان را جذب کرده اید. در این نوشته روش های افزایش بهره وری تجاری از ابزار لایو در اینستا گرام را برای شما ارائه می کنم.
1- قبل از اینکه در اینستاگرام خود لایو بگذارید، طی یک برنامه، آن را اطلاع رسانی کنید تا مشتاقان در آن لحظه شما را از دست ندهند.
2- هز زمان که آماده هستید لایو را شروع کنید، مراحل آماده شدن شما برای مخاطبان جذاب نیست.
3- سعی کنید که دوربین را به صورت عمودی نگه دارید.
4- با استفاده از امکان جدید اینستاگرام به لایو خود میهمان دعوت کنید، همچنین مکالمه های کوتاه در بخش میهمان و دعوت میهمانان دیگر می تواند جذابیت بیشتری به لایو شما بدهد.
5- اگر ویدئوی لایو خود را ذخیره کنید، کاربران می توانند تا 24 ساعت آینده آن را در استوری اکانت شما مشاهده نمایند و این بخش برای افرادی که به دلیلی به آن نرسیده اند بسیار کاراست.
6-آنالیتیک استوری خود را مرور کنید. این امکان به شما اجازه می دهد متوجه بشوید در طول شبانه روز چه ساعت هایی بیشترین بازدید از استوری شما شده تا بتوانید برای دفعه بعدی بهترین زمان را انتخاب کنید.

استوری اینستاگرام

یک ترفند نه چندان تمیز؛
در استوری اینستاگرام وقتی این مو را با دست لمس میکنید که از روی صفحه موبایل برود به لینک مربوطه هدایت میشوید. نمونه ای بود که دیده بودم. معمولا آژانس ها گاهی شیطنت اینطوری میکنند که نرخ بالا نشون بدن ولی خود برند ها خودداری میکنند.

آقای محمد کاظمی در خصوص بانس ریت مطلب فوق فرمودند:

جذب یوزر از طریق استوری به طور کاملا محسوسی بانس ریت رو زیاد میکنه و این ترفند نه چندان تمیزی که اینجا استفاده شده تفاوت زیادی ایجاد نمیکنه از این جهت چون یوزری که از طریق اینستاگرام وارد میشه به سختی حاضره تو بقیه سایت بچرخه زمان حضور کاربر تو سایت میتونه منطقی تر باشه

آقای پویان خالقی متفکرانه یک جمله فلسفی قرائت فرمودند 😉و در ادمه سخنرانی فرمودند:

در اهمیت استوری و لایو اینستاگرام همین بس که سرویسهایی اومدن که افزایش فیک بازدید استوری و افزایش فیک افراد آنلاین در لایو انجام میدن! اینکه لایو اینستاگرام بعد از تنظیم توسط مدیر پیج، تا ۲۴ ساعت قابل نمایش هست دلیل نمیشه که هیچ کس قادر به دانلود کردن کامل لایو شما نیست! بعضی ها فکر میکنن لایو قابل دانلود نیست و اونطور که باید در مورد محتوای به اشتراک گذاشته شده حساس نیستن. افزونه های مختلف گوگل کروم برای این کار وجود دارن. بات ایرانی تلگرامی (@regrambot) هم برای دانلود راحت و‌ بی دردسر لایو و استوریها هست که البته ویژگی دانلود لایوش پولیه (ماهی سه هزار تومان)، اگر لایو یا استوری مهم بود میتونید با این بات دانلود کنید.

جناب محمد دانیالی که باهاش هفته پیش خیلی شوخی کردیم و جنبه داشت نوشت 👏:

به نظرم این ها ایده های خوبی میده البته یکی اصلیه انگار پاک شده از یوتیوب نبودش اون هم خیلی حرفه ای بود .۳ تای اول مربوط به پارت ۱ و۲ و۳ از یک منتشر کننده هستند .
1-https://www.youtube.com/watch?v=L_oj6wL1f90
2-https://www.youtube.com/watch?v=sIV3PvbfnFg
3-https://www.youtube.com/watch?v=joqsFcj1FfU
4-https://www.youtube.com/watch?v=BuA8-T4mrr4
5-https://www.youtube.com/watch?v=sYe0NIx7gBE

آقای علی پوربافرانی یک تجربه جالب رو مطرح کردند:

دوستان راجع به استوری تجربه جالبی دارم، ما در نت نوشت منتخب مطالب منتشر شده در روز رو در صفحه اینستاگرام با استایل خاص و البته یکپارچه منتشر می کنیم، مخاطب رو تشویق به بالا کشیدن صفحه کردیم و حدود یک سال از این روند میگذره و باید بگم حتی اگر ۱ روز مطالب رو استوری‌نکنیم مخاطب ها سراغش رو میگیرن.

آقای پویان خالقی هم از تجربه خودشون گفتند:

تجربه ای که من دارم اینه بهتره خیلی اطلاعات در استوری ندیم، مثلا اگه قراره مقاله ای رو منتشر کنیم. بذارید مثال واقعی بزنم: تعبیر خواب رویا (http://topfive.ir/6795) این مقاله رو به چند حالت در استوری منتشر کردم،

حالت اول یه عکس جذاب قرار دادم و عنوان مقاله یعنی «5 راز درباره رمزگشایی رویاها و تعبیر خوابهای شما» همچنین قسمتی از متن مقاله که در واقع قسمت جذاب اون بود در همون استوری قرار دادم. کلیک خیلی کمی خورد.

حالت دوم: فقط عنوان مقاله به همراه سوالی در بالای عکس.

حالت سوم: همون حالت اول با این تفاوت که اطلاعات جذاب مربوط به مقاله رو در استوری قبلی رو مجزا قرار دادم

تعداد کلیک های حالت دوم بیشتر از همه بود، بعد حالت سوم و کمترین کلیک‌ رو حالت اول داشت. هر چند به خیلی چیزای دیگه هم مرتبطه ولی این تجربه من بود که در حالتها و‌ شرایط مشابه هم به این نتیجه رسیدم.

لایو اینستاگرام

این سایت، سایت جالبی هست. ساخت آنلاین و سریع استوری (storiesads.com) ولی حیف فارسی رو خوب ساپورت نمیکنه و در اصل پولی هست. ولی واسه الگو گرفتن میشه استفاده کرد و مشابهش رو با افترافکت یا کمتازیا درست کرد.

جناب مشیرفر هم باز از دانش خودشون برامون گفتند:

من فکر می‌کنم بحث ذات و فلسفۀ محتوای اینستاگرام غالب باشد. اگر پرسونای مخاطبی از اینستاگرام بسازیم، در بیشتر موارد حضور و هدف حضور مخاطب «جدی» نیست. به قصد یادگیری نیامده و هدفش از «بودن» صرفا «بودن و اسکرول کردن» است. پرسونای مخاطب ارزشمند کسی است که با سؤال‌کردن ازگوگل به وب‌سایت می آید. این پرسونا از سایت و مطالبش (اگر خوب و باکیفیت مطرح شده‌باشند) تأثیر influence می‌پذیرد، افراد بیشتری را به سایت می‌آورد و شاید حتی از وفاداری یک گام فراتر رفته و نسبت به سایت «متعصب» شود. این بحث را در جایی با نام «اقتصاد تأثیر» به تفصیل شرح خواهم داد که چگونه محتوا باعث تأثیر می‌شود و چرا تأثیر ارزش‌آفرین است.

اما آقای وحید یعقوبیان خلاف اون رو معتقد بودند:

بنا به تجربه بارها خلاف صحبت شما رو توی شبکه های اجتماعی تجربه کرده ام. فکر می کنم تاثیرگذاری، وفاداری و حتی تعصب ... خیلی ساده تر از وب سایت در شبکه های اجتماعی بدست میاد

آقای مشیر فر:

در چه موضوعاتی چنین مخاطبانی داشته‌اید؟

آقای یعقوبیان:

موضوعات متنوع بوده ... غذایی / آرایشی / بهداشتی / لوازم دیجیتال / دکوراسیون. بنظرم با یه نگاه ساده و بررسی تعداد فعالین اقتصادی حال حاضر ( حتی فقط با در نظر گرفتن فروش مستقیم کالا در اینستاگرام و تنها خود کشور ایران ) می تونید به این مسئله پی ببرید که این پلتفرمها رشد چشمگیری داشتند و از غیرجدی بودن و عدم تاثیرپذیری کاربران خیلی خیلی فاصله گرفته اند

آقای مشیرفر:

البته فکر می‌کنم منظورم دقیقا جا نیفتاده است. مخاطبی که از شبکه به سایت هدایت می‌شود، احتمالا bounce را بیشتر می‌کند.  مطلبی که دوستان هم اشاره داشتند، شما ظاهرا «فروش کالا» رو بیشتر مدنظر داشتیدو من محتوای آموزشی و تقویت مهارت‌های نرم رو بیشتر مد نظر داشتم‌. بله در فروش کالا که نیازمند تصاویر صنعتی و حرفه‌ای باشد، هیچ وقت ابزاری بهتر از اینستاگرام وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه CLTV شما به شدت بستگی به جنسی دارد که تحویل می‌دهید. اجازه بدهید با یک مثال شرح دهم:
پلتفرمی مانند فرادرس یا متمم که «توسعۀ مهارت» می‌فروشد، نیازمند صرف حداقل سه ماه برای مهارت آموزی روی سایت است. در این حالت «ارزش طول عمر مشتری» بیشتر از یک است و محتوا برای پرسونای پرحوصله، کنجکاو و پرسش‌گر طراحی می‌شود. مخاطبی که از شبکه به ندرت تأمین می‌شود. کسب‌وکار دیگری نظیر کسب‌وکارها و مثال‌های شما بستگی بیشتری به PR (روابط عمومی) و خدمات دارد. در این حالت ارزش طول عمر مشتری کمتر از ۱ است. شخص صرفا یک‌بار به سایت سر می‌زند و آن‌هم برای خرید است. در این حالت میزان bounce rate اساسا مهم نیست و conversion مهم‌تر می‌شود. در مدل دیگری همانند نت‌برگ یا تخفیفان خدمات به صورت روزمره و روزانه برای پرسونایی ارائه می‌شوند که مترصد فرصت تخفیف‌های جدید است.
این‌جا هم conversion مهم‌تر است و bounce rate آن‌چنان مهم نیست. شخص قرار است از درون شبکه با لینک مستقیم به صفحۀ فرودی به نام خرید هدایت شود. فکر می‌کنم تفاوت این سه مدل در این است که بیشتر بحث‌هایی که ما می‌کنیم در مدل اول است که مخاطب شبکه به دردش نمی‌خورد. امیدوارم توانسته باشم منظورم را درست برسانم.

آقای یعقوبیان:

بله الان متوجه منظورتون و شاخه فعالیتی که در موردش این صحبت رو داشتید شدم، ممنون بابت توضیحات. من هم به دلیل اینکه بازاریابی محتوایی برای تمام این شاخه ها فعالیت می کند، (منظور فروش محتوا نیست و تولید محتوا برای فروش و تولید لید و ... است) بنظرم صحبت شما همه گیر نبود.

آقای مشیرفر:

امان از این تلگرام که باعث و بانی همۀ سوء تفاهمات بشری ماست. گذشته از شوخی فکر می‌کنم هر زمان که این داستان (اقتصاد تأثیر) آماده شد، احتمالا بتواند منظور و اندیشۀ مرا دقیق‌تر ترسیم کند.

آقای حامد غنامی یا قنامی هم یک نمونه استوری اینستاگرام را برای درگیری مخاطب ارسال کردند:

تولید محتوای خلاقانه «باواریا» در استوری اینستاگرام برای درگیری مخاطب

آقای سروش نادری هم از تجربه خودشون  مفصل گفتند، که انصافا خیلی خوب بود و من خیلی کیف کردم، مرسی سروش جان:

با توجه به تجربه تیم ما در این فضا و مدیریت صفحه ی تعدادی از برندها و اینفلوئنسرها نکاتی کوچک ولی مهم را میگم.

استوری اینستاگرام، قوانین کلی دارد:

قانون اول:

استفاده مداوم از استوری در فواصل زمانی مختلف از روز منجر به دیده شدن در اولویت توسط اینستاگرام برای کاربران و در نتیجه همیشه در اولویت بودن می باشد. پس تا دیر نشده برنامه زمانی مشخصی با فاصله های مختلف از روز تا شب را با کاربران خود توسط استوری اینستاگرام سهیم باشید.

قانون دوم:

فایل بندی و استفاده از هایلایت برای آرشیو استوری اینستاگرام جزو قوانین مهم است، مخصوصا وقتی کاربر جدید وارد صفحه می شود بعد از بیو با هایلایت ها مواجه می شود و اگر برند یا اینفلوئنسر تکلیف کاربر جدید را مشخص نکند و فایل بندی مناسب نداشته باشد نرخ جذب بشدت افت می کند.

اما فایل بندی مناسب چگونه است؟

الف- داشتن کاور یکسان از لحاظ قالب گرافیکی برای تمام فایل های هایلایت ( دیده شده که قالب های ایکونیک بسیار جواب می دهد )

ب- ترجیحاَ نام گذاری فارسی هایلایت ها

پ- استفاده خلاقانه از فضای فایل بندی مانند صفحه گریوی (instagram.com/garyvee) که کل هایلایت ها می شود Content

نکته:

تکلیفمان را با خودمان مشخص کنیم! نه تنها در استوری اینستاگرام بلکه در همه ی موارد، صاحب رسانه باید به کاربر بفهماند کی استوری میگذارد، برای چی میگذارد، استوری هایش متنی است؟ خلاقانه است؟ یا خبری؟ به عنوان مثال دوصفحه که یکی استوری های متنی بسیار خوب و دومی عکس های خلاقانه مناسب را می گذارد با شما به اشتراک میگذارم تا بدونید چگونه برخی تکلیف یوزر خود را برای آنچه در انتظارش می باشد را شفاف می کنند!

صفحه میلان مندی

https://www.instagram.com/milan.mandi/

صفحه so what

https://www.instagram.com/so___whatt/

پست بیشتر بگذاریم یا استوری؟

بیزینس :

میزان صرف زمان کاربر در فضای استوری از فید (‌پست) سبقت گرفته و این بدان معناست که برای بازاریابی در اینستاگرام بجای تمرکز برای انتشار پست های هرروزه می بایست هرروز استوری طراحی کرد و پست را بسته به نوع فعالیت پیج کمتر - ضریب یک سوم تا یک پنجم مابین پست و استوری توصیه می شود.

اینفلوئنسر:

بسته به نوع موضوع فعالیت اینفلوئنسر متفاوت است اما باز هم همان قانون استوری هرروزه و پست کمتر در راستای تامین ۲ منفعت همزمان (‌ انگیجمنت بیشتر روی پست کمتر و وفاداری بیشتر روی استوری هرروزه) توصیه می شود.

برای طراحی پست هزینه کنیم یا استوری؟

بیزینس:

باید برای پست هزینه شود تا لی اوت پیج منسجم باشد. البته استثنائاتی نظیر صفحه بی بی سی فارسی منجر به وایرال شدن استوری می شود.

اینفلوئنسر:

اینفلوئنسرها باید برای طراحی کاورهای هایلایت خود سلیقه و طراحی جذابی داشته باشند!

چه پارامترهایی در استوری باشد؟

بیزینس:

فایل بندی و معرفی محصولات - لیست قیمت - پروموشن ها - تخفیف ها - نحوه سفارش و …

اینفلوئنسر:

بسته به نوع کتگوری سفرها بر مبنای مکان - لباس ها بر مبنای فصل یا رنگ یا ست - آرایش ها بر مبنای اجزاء صورت - شعر ها بر مبنای دفتر استراتژی آموزش استفاده در کجا باشد؟

بیزینس:

ترجیحا در سه حالت آموزش تصویری بصورت مولتیپل اسلاید در پست - ویدویی در آی جی تی وی و متنی تصویری در استوری

اینفلوئنسر:

اصولا در بیو و خلاصه تکلیف کاربر با صفحه مشخص باشد دیگر موضوعیت نخواهد داشت.

پروموشن ها و تخفیف ها چگونه طراحی شود؟

بیزینس:

یک نکته مثبت استوری فایل بندی پروموشن ها هست اما دیگران نمیتوانند در استوری خود اضافه کنند و می توانند در دایرکت بفرستند پس باید در پست ها هم همزمان باشد تا کاربر به عنوان استوری خود منتشر نماید.

اینفلوئنسر: در پست و اطلاع رسانی در استوری

جدیدا اینفلوئنسرها برای افزایش نرخ انگیجمنت ( در اینجا کامنت ) که منجر به دیده شدن پست هایشان در سری های بعد به درصد بیشتری از فالورهای خود توسط الگوریتم اینستاگرام می شود اقدام به دادن گیفت به صورت قرعه کشی از کامنت های زیر پست و توسط اسپانسرهای خود می نمایند که بازی سه سر برد برای اینفلوئنسر، برند و کاربران می باشد.

در مورد نحوه مارکتینگ و تبلیغات در استوری اینستاگرام؟

همانند دکمه پروموت پست می باشد که از طریق فیسبوک انجام شدنی است و البته برای کابران ایرانی بلاک! طبق تجربه هایی که ما در کمپین های پروموت استوری اینستاگرام داشتیم نرخ کلیک ما بین ۰.۷ ٪ الی ۱.۱۹٪حاصل شده که رقم خوبی است اما اگر دعوت به بازدید ازصفحه وبسایت در استوری که میخواهید طراحی نمایید جذاب نباشد نرخ بونس ریت را افزایش میدهد اما می توان برای اهدافی نظیر افزایش نصب-CPI، افزایش لید،افزایش کلیک و ... آن را امتحان نمود.

از آن جا که محیط شبکه های اجتماعی به نسبت محیط وب از لحاظ فضای تبلیغاتی ناب تر است و برخلاف کاربر وب که به خوبی از جای بنرهای تبلیغاتی آگاه است، مخاطب شبکه های اجتماعی این قرارداد ذهنی را ندارد با یک گیمیفیکیشن مناسب می توان نسبت به هدف نهایی مارکتینگ که افزایش سفارش و کاربر می باشد بازدهی مناسبی را رقم زد. ما در ادسنسور این امکان را فراهم نموده ایم که شما هم بتوانید تبلیغات استوری اینستاگرام را نیز سفارش دهید. در اینجا یوزر نیم تعدادی صفحه های خوب که از استوری های بخوبی استفاده می نمایند را میگذارم:

https://www.instagram.com/missmarissarachel/

https://www.instagram.com/happygreylucky/

https://www.instagram.com/safarnevesht/

https://www.instagram.com/rosannapansino/

https://www.instagram.com/amirhnoferesti/

https://www.instagram.com/bbcpersian/

https://www.instagram.com/shabnamhsn/

https://www.instagram.com/nim.naderi/

و در آخر هم آدرس اینستاگرام خودم برای اطلاعات بیشتر در این مورد:

https://www.instagram.com/soroushen/

در صورتی که کل متن را یکجا و منسجم میخواهید بخوانید، این مطلب  کوتاه را در قالب یک نوشته بلاگ در ادرس http://bit.ly/2vXBO7s میتونید بخونید.

آقای امیر تقوی هم با 5 سوال وارد بحث شدند، که معلوم بود سوالها ناشی از تجربه و کار روی استوری هستند:

سلام به همه اعضای گروه،چندتا سوال دارم در مورد استوری که شاید جوابش برای بقیه هم مفید باشه:
1.آیا استوری هم مثل پست اصلی،قابلیت این رو داره که اگر محتوای جالبی داشته باشه،در قسمت اکسپلور بره و بازدید اون بیشتر بشه؟
2.چه راهکار هایی هست که ما بتونیم برای افراد که پیج مارو فالو نکردن، بازدید استوری رو افزایش بدیم؟
3.ایا اگر متن های پست اصلی مان رسمی هست،میشود در استوری متن های عامیانه داشت و از ایموجی ها استفاده کرد؟
4.به نظر شما مطالب پست اصلی با استوری باید متفاوت باشد یا در یک راستا باشند؟ایا بهتره که مطالب استوری خاص و جداگونه از پست اصلی باشه؟
5.برای سفارش تبلیغ محصول به اینفلوئنسرها ،استوری بازدهی بیشتری دارد یا پست اصلی؟(با فرض اینکه مدت پست اصلی 24 ساعت باشد و بعدش اون رو پاک کند)

آقای مهدی رضایی به 3 تا از سوالها پاسخ دادند و 3 چراغ روشن برای خودشون گرفتند:

در‌ مورد سوال اولتون باید بگم خیر، ولی اگر از هشتگ یا لوکیشن خاصی استفاده کنید تقریبا یه حالت شبه اکسپلور داره که کسانی که مثلا استوری های شهر کاشان رو میبینن استوری شمارو هم ببینن در صورتی که شمارو دنبال نمیکنن. سوال سومتون، بله توی استوری میتونید به نظرم من راحت تر باشین و کلا از پشت صحنه کسب و کارتون صحبت کنید یا خودمونی باشید.

آقای پویان خالقی هم به این سوالات اینگونه جواب دادند:

سلام
1. اکسپلور نه ولی هشتگ خاصی سرچ بشه، استوری های مربوط به اون هم در بالای صفحه نمایش میده
2. میتونید از هشتگ و لوکیشن استفاده کنید. میتونید هشتگها رو به طرق مختلف پنهان کنید. هم رنگ پس زمینه کنید. روی اون استیکر قرار بدید یا خارج تز صفحه بکشید. اوایل اگه تعداد خیلی زیادی هشتگ استفاده میکردید از همه شون ورودی به استوری داشتیم ولی اخیرا ظاهرا متوجه میشه و هشتگهای اسپمی بی اثر میشه
3. اصلا استوری واسه این بوجود اومد که به دور از تجملات و خیلی ساده ارتباط برقرار کنیم. به نظرم بهتره که خودمونی تر باشه چون تاثیرگذاریش بیشتر میشه. اموجی هم متن رو خودمونی تر میکنه
4. به نظرم شامل پشت صحنه ها باشه بهتره. بعضی ها هم برای یادآوری اینکه پست جدید گذاشتیم برید ببینید استفاده میکنن. میشه برای فیدبک گیری با استفاده از گزینه های نظرسنجی ازش استفاده کرد
5.تجربه خاصی نداشتم.‌ ما همیشه با حداقل امکانات پیج بالا میاوردیم

آقای فرزاد بیان هم با دو سوال وارد بحث شدند:

سلام به همگی، مورد یک: پیجی در اینستاگرام تولید محتوای باکیفیت می‌کنه و با استفاده از یک بات که کاربران رو فالو/آنفالو/لایک می‌کنه، به افزایش فالوئر می‌پردازه، اما با وجود این که فالوئرهاش زیاد شده (۵ برابر)، تعداد لایک/ویوی ویدیو/ویوی استوری‌هاش هیچ تغییری نکرده. این مورد جدیده، ممکنه به الگوریتم جدید اینستاگرام ربط داشته باشه؟ و در این صورت چه می‌شه کرد؟ پیشنهادتون چیه؟
مورد دو: پیجی می‌شناسم که با بات های فالو/آنفالو/لایک مثل instamax حدود ۱۵k فالوئر جذب کرده (هیچوقت فالوئر فیک نخریده) اما پست هاش 100-300 لایک بیشتر نمی خوره. و این موضوع جدید هم نیست که به الگوریتم جدید اینستاگرام بتونیم مرتبطش بدونیم. از پارسال اوضاعشون همینه. کنجکاوم بدونم مسئلشون چیه. توضیحی براش به نظرتون می‌رسه؟

آقای مهدی رضایی هم اینگونه پاسخشون رو دادند:

کاربرهای که از طرف بات ها میان کاربرهای واقعی هستن ولی با کیفیت نیستن و چه بسا ۳۰ تا ۵۰ درصدشون اکانت بیزینسی هستن

و باز آقای فرزاد بیان سوال پرسیدند:

در صورتی که اون بات اکانت های بیزنس رد فالو نکنه چطور؟ می‌دونیم که خیلی از پیج ها از همین شیوه جواب گرفتن و علاوه بر فالوئر، impression پست هاشون هم بالا رفته. سوالم اینجاست که چرا این مورد خاص جواب نگرفته؟

آقای رضایی هم جواب دادند:

ما توی تست هایی که داشتیم با زدن گزینه فالو نکردن پیج های بیزینشی بازم حجم زیادی پیج های عجیب غریب میارن .در کل ربات خوبه ولی نمیشه کامل ایمپرشن رو روی اون بست و امید فقط به اون داشت

آقای مهدی طباطبایی هم تاکید کردند:

من هم این تجربه رو داشتم که بخش زیادی از فالوورهای جدید بی کیفیت و از سبک‌های رفتاری خاص هستن

آقای پویان خالقی هم جواب دو سوال فرزاد رو اینگونه پاسخ دادند:

سلام. در کل اگه به روش تیری در تاریکی با بات های اینستاگرامی فالوور جذب بشه، فالوورهای بی ارزش جذب میشن. چیزی که من خیلی زیاد میبینم اینه که یه آژانس دیجیتال مارکتینگ غیر معتبر پیجی رو شروع میکنه و همون هفته اول 10 هزار تا فالوور فیک میزنه بعدش یه بات هم میذاره (البته اگه لطف کنه! ) یعنی اون 15 هزار احتمالا با روش فالو تو فالو جذب نشدن. چرا هیچ کس ذهنش به این سمت نمیره که شاید صاحبان این بات ها برای بهتر جلوه دادن خودشون ماهانه مقداری فالوور فیک به پیج اضافه میکنن؟! با تجربیاتی که داشتم حدس میزنم این کار بعضا انجام میشه. اگر فیلتر دقیقی برای بات انجام بشه فالووهای خوبی هم میتونن جذب بشن. به نظرم محتوای با کیفیت به تنهایی فالوور نمیاره. محتوای خیلی با کیفیت و مفید چرا. از اونجایی که تعداد زیادی از پیج ها لایک ها و فالوورهاشون فیک هست پس فالو کردن همه فالوورها کار اشتباهی هست. لایک کردن هم اون اوایل خیلی خوب جواب میداد الان کم تاثیر شده. دایرکت خودکار هم یادمه چند سال پیش خیلی خوب بود و تاثیر خیلی مثبتی میذاشت. الان دقیقا برعکسه.  بهتره یکی دو پست آخر پیجهای با موضوع مرتبط هدف قرار داده بشه و کسانی که لایک کردن یا کامنت دادن فالو بشن به شرطی که تعداد فالووینگ های اون پیج بیشتر از 500 نباشه و تعداد فالوورهاشم بیشتر از 5000 نباشه. میشه این دو عدد رو بازم سخت گیرانه تر انتخاب کرد. فالو کردن کسانی که از یه هشتگ خاص استفاده کردن هم به نظرم اشتباهه. کسانی که اونو لایک کردن یا کامنت گذاشتن تاثیر مثبت داره. بحثش شد اینم بگم با شناختی که از پیج های موزیک دارم بیشترین تعداد استفاده از موارد فیک رو این مدل پیج ها دارن. طرف پیج زده 100 هزار فالوور که 99 هزارش فیک هست. هر پستش 10 هزار ویو میخوره که اینم فیک هست. لایک و کامنت هم که فیک! در این موارد بیشتر دقت کنید و به هر پیجی تبلیغ ندید.

آقای فرهاد فلاح هم روشی که خودش نمی پسندید و برای دیگران هم نمی پسندید ولی درمان موقت اسمش رو گذاشت رو ارائه کرد:

شاید روش خوبی نباشه، اما به نظرم مثل یه درمان موقت سعی کنید برای پست های لایک بخرید.همون طور که گفتید رفتار مخاطبین در حال تغییر.من خودم تجربه کردم که افرادی هستند که یک مطلبی رو لایک میکنن،اگر تعداد لایک بالایی داشته باشه (البته که خودمم از تعجب شاخ درآوردم!) زمانی که پست های شما در هشتگ های مورد انتظارتون در پست های بالا قرار بگیره،احتمال جذب مخاطب واقعی و فعال هم براتون بیشتر میشه

خانم رز شایقی این درمان موقت رو اینگونه تفسیر کردند:

بعد روانی داره! شاید هم به خاطر الگوریتم جدید هست که وقتی لایک هر چند فیک بخوره تو home افراد میاد بالا و خواه نا خواه بیشتر دیده میشه

فرهاد فلاح:

بله.موافقم.اما فراموش نکنید که این یه درمان موقت و باید هرچه سریع تر دلیل درصد مشارکت پایین مخاطب پیدا بشه.

خانم شایقی:

بله دقیقا! معمولا پستهایی که بوی تبلیغات بدن لایک کمی دارن! واسه اونا بد نیست این روش حداقل افراد بیشتر میبیننشون! انصافا تغییر الگوریتم تعداد لایک ها در تمام پیجها رو پایین اورده

فرهاد فلاح:

به هر حال اینستاگرامم هم به فکر منفعت خودش.اگر شما از اینستاگرام سرویس های مختلفش رو خریداری کنید،خیلی از این مشکلات رو نخواهید داشت. تازگی ها جایی میخوندم که توصیه کرده بود پیج هاتون رو بیزینس نکنید.چون بعد از این کار اینستاگرام به چشم یک مشتری به شما نگاه میکنه که میتونه از طریق شما کسب درآمد کنه. حتی مدعی شده بود که میزان حساسیتش به پیج شما بیشتر میشه و در صورتی که ازش خدماتی رو نگیرید،اونم شمارو تنبیه میکنه

خانم شایقی:

بله منم اینو شنیدم، امیدوارم درست نباشه چون واقعا به امکانات بیزنسش احتیاج داریم و در عین حال این ریسک واقعا وجود داره که اینطوری بشه!

سرکار خانم نسرین هم این سوال را مطرح کردند:

سلام و عرض ادب، دوستان شرکت هایی هستند که ادعا میکنند که میتوانند یک برنامه ی ضبط شده با دوربین حرفه ای را در زمان دیگری از لایو پیج شما اجرا کنند، نمونه ی این کار را شبکه منو تو انجام میدهد. کسی اطلاعاتی از چگونگی انجام این کار داره؟

آقا میلاد هم اینگونه پاسخ دادند:

سلام به نظرم خود اینستاگرام ای پی آی خاصی داره الان سرویس اینستابرتر همین ویژگی رو پیاده کرده

و آقای محمد تقی کریمی هم اینگونه پاسخ دادند:

من در آواتک یکبار اینکارو کردم، اتفاق خاصی نیست

اقای پویان خالقی از اعضاء فعال این هفته با ارسال یک عکس، یک مساله مطرح کردند:

استوری

خیلی اوقات استوری در صفحه نمایش گوشی ما درست دیده میشه ولی با توجه به ابعاد صفحه نمایش های مختلف، در گوشی های دیگه ناقص دیده میشه

آقای بهنام کشانی اینگونه مطرح کردند:

تجربه که ما داشتیم این بوده که در گوشی های با صفحه curve این مشکل پیش میاد.با گوشی های curve استوری نذارید.

سید سعید سرفرازی ( چه جالب بود این اسم و فامیل قابلیت کار روش رو داره! سه سین) بلافاصله یک سوال مطرح کردند که جالبه اون هم با سین شروع شد:

سایز درست استوری چقدر است ؟

و آقای فرهاد فلاح پاسخ دادند:

سایز جنرال ارتفاع ۱۹۲۰ و عرضش ۱۰۸۰.همین نسبت رو رعایت کنید مشکلی در دیده شدن استوری به وجود نمیاد

آقای علی پوربافرانی چالشی که باهاش مواجه بودند رو مطرح کردند:

دوستان من با استوری مشکلی دارم. راهنمایی میخوام. ابعاد رو دقیقا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ در نظر گرفتیم و فردی که این پروسه رو انجام میده تصاویر رو بعد از فتوشاپ کردن ارسال میکنه، اما متاسفانه کیفیت عکس های استوری علی رغم با کیفیت بودن تصاویر پس از ارسال پایین میاد و رنجه میشه،تنها دلیلش به نظرم ابعاد اسکرین پایین گوشی همراه همکار تازه وارد ماست! ایشون تازگی به تیم ما اضافه شده... راه حلی غیر از تغییر گوشی داریم ؟

آقای خالقی اینگونه جوابشون رو دادند:

فکر کنم به خروجی فتوشاپتون ربط داره، اونجا که کیفیت رو تنظیم میکنید عدد ۱۲ هست یا کمتره؟ معمولا عکس تغییری نمیکنه ولی ویدیوها ممکنه خراب بشن

آقای پوربافرانی:

بابت خروجی فتوشاپ خیالم راحته و کیفیت ماکسیموم هستش

آقای سعید رمضانی اینگونه جواب دادند:

با چیزی جز گوشی بزارین. مثلا نرم‌افزار اینستاگرام رو ویندوز ۱۰. یا شبیه‌ساز آندروید روی ویندوز که روش اینستا نصب شده. یا باز کردن اینستا روی مرورگری مثل کروم در حالت developer modeی که ابعاد صفحه مثلا رو پیکسل ۲ تنظیم شده. (فکر می‌کنم مشکل به خاطر نسبت ابعاد گوشی شما پیش اومده. همه‌ی نسبت‌ها یکی نیستند. بعضی‌ گوشی‌ها درازترن و بعضی پهن‌تر)

خانم نسرین هم اینگونه تایید کردند:

تبلت مورد مشکل حل میشه. توی تبلت مود اینستاگرام رو که اجرا کنید به تمام امکانات اینستاگرام دسترسی خواهید داشت و مشکل استوری و سایزش برطرف میشه و اینگونه موضوع هفته استوری اینستاگرام و لایو برای جذب مخاطب به پایان رسید.

گردآوری توسط وب سایت تایمی موویز ببشخید! وب سایت ایران کانتنت مارکتینگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.