بازاریابی محتوا چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

چه صاحبان کسب و کارهای بزرگ چه صاحبان کسب و کارهای کوچک. چه کسب و کارهای سنتی، چه کسب و کارهای دیجیتال همه برای بازاریابی، تبلیغات و رساندن پیام خود به دیگران نیاز دارند که پیام‌های درست و جذاب را در زمان مناسب و مکان مناسب به مخاطبین هدف برسانند و این کار سیستمی را بازاریابی محتوا انجام می دهد، لذا واجب است که همه به این علم آگاهی داشته باشند. در مجموع مهم نیست شما چه کسب وکاری دارید، یک مدرس، یک هنرمند، تولید کننده یا کارخانه دار، کسب و کار خانگی و ... اگر در اینترنت و فضای مجازی فعالیت می کنید باید دیده شوید و برای دیده شدن به بازاریابی محتوا نیاز دارید.

شاه بیت غزل بازاریابی، بازاریابی محتوا است.

اگر می خواهید ویژگی‌های محصول یا خدماتتان را برای مخاطب بازگو کنید روش‌های قدیمی دیگر نظر مخاطب را جلب نمی‌کند. فرقی نمی کند که هنوز از روش‌های سنتی مثل توزیع کاتالوگ ، بروشور یا بیلبورد استفاده می کنید یا روش‌های جدیدتر نظیر اینترنت و شبکه های اجتماعی. شما باید تبلیغ کنید، باید دیده شوید، باید به مخاطبینتان بگویید که چه ارزش‌هایی را برایشان به ارمغان آورده‌اید و محتواهایی با روش قدیمی شما را به همانجایی می برد که قبلا بوده اید. برای پیشرفت ، بازاریابی اثربخش‌تر، فروش بیشتر و ثروتمند شدن باید پیامی ارزشمند که بر زندگی مخاطبینتان اثربگذارد طرح ریزی کنید.

محتوا مثل خون در بدن است. اگر جاری و تازه و به موقع نباشد مرگ کسب و کار حتمی است. برای اینکه خون تازه را در بدن کسب و کار رویایتان تزریق کنید و این تزریق همیشگی باشد بهترین دارویی که حال کسب و کار شما را خوب خواهد کرد بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا نسخه تضمینی است که حال کسب و کار شما را خوب می کند!

بازاریابی محتوا

یکپارچگی و راهبری مشخص :

اکثر کسب و کارهای اینترنتی یا استراتژی ندارند یا در بهترین حالت اگر هم استراتژی داشته باشند یکپارچگی مشخصی بین استراتژی‌های کسب و کارشان دیده نمی شود و اثربخشی ضعیفی را در این خصوص شاهد هستند.

بازاریابی محتوا در یک کسب و کار اینترنتی یک فرایند مداوم است که به بهترین وجه استراتژی های بازاریابی مختلف را یکپارچه می کند و این یکپارچگی و راهبری مشخص باعث افزایش شدید اثربخشی برنامه‌های بازاریابی کسب و کار می‌شود.

کاهش هزینه ها و اثربخشی محتوا :

بخش زیادی از محتواهای تولید شده در کسب و کارها که تحت عنوان تبلیغات، کاتالوگ، تیزر تلویزیونی، بیلبورد و ... منتشر می‌شود در رسانه های اجاره‌ای است که صاحب کسب و کار کنترلی بر روی آنها ندارد و هزینه‌های هنگفتی را در این خصوص باید بپردازد.

در بازاریابی محتوا برای انتقال محتوا و گفتن حرف و سخنانتان تمرکز در مالکیت رسانه است نه اجاره رسانه. یعنی هر برند باید یک رسانه برای مخاطبین هدف خود باشد. به این طریق کنترل بر رسانه امکان‌پذیر بوده و به شدت در کاهش هزینه ها و اثربخشی محتوا تاثیرگذار است.

تولید محتوا

تولید محتوای ارزشمند :

شاهد شکست کسب و کارهای اینترنتی زیادی در این چند سال بوده‌ایم که علی‌رغم داشتن محصول یا خدمات خوب نتوانسته اند بازاریابی مناسب و فروش مناسبی داشته باشند. محتواهای بی کیفیت و اکثر کپی برداری شده، محتواهای نامرتبط و نامعتبر، محتواهایی بدون توجه به نیاز و ارزش‌های مخاطب و .... از عوامل شکست این کسب و کارها بوده‌اند.

تولید محتوای ارزشمند، مرتبط، معتبر و باکیفیت از ستون‌های اصلی و غیرقابل اقماض در بازاریابی محتوا  است. اینگونه محتواها با اجرای طرح‌ و تکنیک‌های تکمیلی مانند سئو سایت و تبلیغ نویسی ، بازاریابی بسیار مناسبی به همراه فروش فراوان برای کسب و کار ها به همراه خواهند داشت.

هویت برند :

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی محتواهای باری به هر جهتی تولید می کنند. هویت برند و لحن و صدای مشخصی در کسب و کارشان دیده نمی‌شود. آنها مدام در دام کلاه‌برداران تولید محتوای سیاه گرفتار می شوند. یعنی به دام کسانی که محتواهای بسته ‌بندی شده از پیش تعریف شده می‌فروشند، مانند دکتری که قبل از مراجعه به او برای شما نسخه نوشته باشد.

بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا با تدوین یک استراتژی محتوا خوب و پیاده سازی یک محتوای محوری هدایت گر و ایجاد یک مدل ذهنی چند وجهی برای تولید محتواها، نسبت به ایجاد یک هویت مناسب برای برندتان دست بیابید. محتوایی که لحن و صدای مشخصی دارد. و خط کشی که به شما کمک می کند که بتوانید محتوای ارزشمند و خوب را از محتوای کیلویی و بسته بندی شده تمیز دهید.

بازایابی با محتوا:

یکی از ترجمه های صحیح content marketing بازاریابی محتوایی است، یعنی بازاریابی محصولات و خدماتمان به وسیله محتوا. در اصل یکی از اصلی ترین وظایف بازاریابی محتوا،  بازاریابی محصول و خدمات ، بازاریابی هویت برند، بازاریابی نشان، بازاریابی داستان کسب و کار است تا بدین وسیله مخاطب هدف را به سمت کسب و کار شما جذب نماید.

تبلیغ نویسی

فروش  با محتوا:

اساسا بازاریابی محتوا،  هنر ایجاد رابطه با مشتریان بدون انتظار فروختن به آن ها در کوتاه مدت است. در بازاریابی محتوا به جای نمایش یک طرفه و خسته کننده کالاها و خدمات، اطلاعاتی را مخابره می کنیم که منجر به باهوش تر شدن خریداران، و ایجاد رابطه احساسی با آنها، از طریق سرگرم کردن آنها، می شود. با این وجود یکی از مهمترین وظایف محتوا، فروش است. اقناع و ترغیب مخاطب به خرید خدمات و محصولات در قالب تبلیغ نویسی همان فروش به وسیله محتوا است.

100% هر کسی داستان خودش رو داره

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.