اصول بازاریابی محتوا

{{شاه بیت غزل بازاریابی، بازاریابی محتوا است. اگر می خواهید محصولات، خدمات و یا برندتان را بازاریابی کنید و یا خوب بفروشید محکوم هستید که دانش بازاریابی محتوا را فرا بگیرید.}}

اما راز این موفقیت چه بود؟

دنیای کنونی به قدمت کسب و کارتان دیگر نگاه نمی‌کند، کاری به محل دفتر و زرق و برقش ندارد. مشتری به نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجوگر اعتماد و اطمینان می‌کند.

کلید ثروتمند شدن کسب و کارهای اینترنتی، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب و عملیاتی است.

اصول بازاریابی محتوا

یک داستان واقعی از قدرت بازاریابی محتوایی

با استفاده از بازاریابی محتوا، از یک ورزش و تفریح به ثروت رسیده بود. راز او چه بود؟

رشته مهندسی صنایع خوانده و با توجه به علاقه‌مندی شخصی خودش در کلاس‌های مختلف برنامه نویسی با کامپیوتر  شرکت کرده بود. مابقی اوقات خود را نیز به فراگیری یکی از زیرشاخه‌های ورزش وشوو اختصاص داده بود. بعد از مدتی که در این رشته ورزشی به فعالیت مشغول می شود و به درجه کمک استادی! می‌رسد این فکر به ذهنش می رسد که یک وب سایت برای آموزش و تعامل با مخاطبینش در سبک خود راه اندازی کند. خودش می گوید ابتدا قصدش این بوده که کلیپ‌های مسابقات و تمرین شاگردانش را روی وب بگذارد تا آنها بتوانند با دیدن آنها بهتر تمرین کنند. هر هفته هم در خصوص رشته وشوو و سبک خودش و پیشرفت‌های این سبک در چین و مسابقات داخلی و بین اللملی محتواهای مناسب در وب سایتش منتشر می کند. او بدون اینکه بداند از تکنیک های بازاریابی محتوا در رشته مورد علاقه اش استفاده کرده بود و در سرچ‌های گوگل در سبک ورزش خود به رتبه اول رسیده بود. بعد از دو سال خیل عظیمی از والدین با او تماس می گرفتند و برای شرکت در دوره های آموزش او پیش ثبت نام،‌ گزینش و در صورت قبولی فرزندانشان در دوره شرکت می کردند. وقتی تعداد مخاطبین و بازخوردهای آنها در سایت افزایش می‌یابد به این فکر می افتد که مدل کسب و کار اینترنتی را در وب سایتش پیش بگیرد و با آموزش های آن لاین این رشته را توسعه دهد.

زمانی که او برای کلاس‌های آموزشی تخصصی خود مبالغ قابل توجهی را با آزمون و گزینش از مخاطبین خود می گیرد بسیاری از هم رشته‌ای ها و مربیان ورزشی و باشگاه‌داران ورزشی تبلیغات سنگینی برای جذب هنرجو می کنند. جالب اینکه زیر زمین یک مسجد محل تمرین و باشگاه اوست.

اکنون که این مقاله را می نویسم او برای گرفتن مجوز یکی از سبک‌های وشوو به چین و معبد شاوولین سفر کرده است.

راه حل توسعه و ثروت آفرینی در کسب و کار اینترنتی، داشتن یک بازاریابی محتوای خوب است.

اصول بازاریابی محتوا

اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که در دنیای کسب و کار اینترنتی ،  محتوای مفید و مرتبط بعنوان هسته اصلی استراتژی بازاریابی در کسب و کار شما است. نقش بازاریابی محتوا در استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی کسب و کارها نقشی غیر قابل انکار است. بازاریابی محتوا به عنوان یک عامل ثروت آفرین، یکی از رکن‌های اصلی بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی محتوا خون اصلی برنامه بازاریابی و تبلیغات کسب و کار اینترنتی شما است. اگر از آن غافل هستید، با جسم بی جان کسب و کارتان روبرو شده‌اید.

با توجه به ماهیت‌های کسب و کارهای مختلف از یک سو و از سوی دیگر عوامل تاثیرگذار فراوان بر بازاریابی محتوا ساختاری‌های متفاوتی در خصوص بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا می‌توان طرح‌ریزی کرد. و عملا کار بازاریابی محتوا پیچیدگی‌های لذت بخش زیادی دارد.

اکنون دیگر زمان تبلیغات تحمیلی تمام شده است، مردم دیگر به تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردها توجه چندانی ندارند، آنها تبدیل به جستجوگران حرفه‌ ای شده‌اند. حتی به بهترین بنرهای تبلیغاتی در وب سایت‌ها هم توجهی ندارند. آنها خودشان جستجو می کنند و دوست دارند که خودشان بفهمند و تصمیم‌گیری کنند.

جمله معرفی که اکنون به گوش می‌رسد این است که : “دیگر نمی‌توانید به مشتری امروز بفروشید. مشتری، خود باید بخرد.” شما باید با ارائه محتواهای ارزشمند، مفید و مرتبط به مخاطبین آگاهی بدهید تا آنها با هوشمند‌تر و آگاه‌تر شدن قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته باشند و با اعتماد به شما به واسطه محتوای ارزشمندی که ارائه می دهید به سمت شما جذب شوند و اینکار در سایه یک استراتژی بازاریایی محتوا امکان‌پذیر است.

100% هر کسی داستان خودشو داره

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.