4 واقعیت تلخ موجود در کسب و کارهای اینترنتی و راه حل آن

واقعیت‌های تلخ موجود در خصوص کسب و کار اینترنتی

اول اینکه: اکثر کسب و کارهای اینترنتی یا استراتژی ندارند یا در بهترین حالت اگر هم استراتژی داشته باشند یکپارچگی مشخصی بین استراتژی‌های کسب و کارشان دیده نمی شود و اثربخشی ضعیفی را در این خصوص شاهد هستند.

دوم اینکه: بخش زیادی از محتواهای تولید شده در کسب و کارها که تحت عنوان تبلیغات، کاتالوگ، تیزر تلویزیونی، بیلبورد و ... منتشر می‌شود در رسانه های اجاره‌ای است که صاحب کسب و کار کنترلی بر روی آنها ندارد و هزینه‌های هنگفتی را در این خصوص باید بپردازد.

سوم اینکه: شاهد شکست کسب و کارهای اینترنتی زیادی در این چند سال بوده‌ایم که علی‌رغم داشتن محصول یا خدمات خوب نتوانسته اند بازاریابی مناسب و فروش مناسبی داشته باشند. محتواهای بی کیفیت و اکثر کپی برداری شده، محتواهای نامرتبط و نامعتبر، محتواهایی بدون توجه به نیاز و ارزش‌های مخاطب و .... از عوامل شکست این کسب و کارها بوده‌اند.

چهارم اینکه: بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی،  نمی دانند چگونه محتوای ارزشمند تولید کنند؟ محتواهایی باری به هر جهت تولید می کنند. هویت برند و لحن و صدای مشخصی در کسب و کارشان دیده نمی‌شود. آنها مدام در دام کلاه‌برداران تولید محتوای سیاه گرفتار می شوند. یعنی به دام کسانی که محتواهای بسته ‌بندی شده از پیش تعریف شده می‌فروشند، مانند دکتری که قبل از مراجعه به او برای شما نسخه نوشته باشد.

بازاریابی محتوا 

گزینه های پیش رو با وجود بازاریابی محتوا:

گزینه اول اینکه: بازاریابی محتوا در یک کسب و کار اینترنتی یک فرایند مداوم است که به بهترین وجه استراتژی های بازاریابی مختلف را یکپارچه می کند و این یکپارچگی و راهبری مشخص باعث افزایش شدید اثربخشی برنامه‌های بازاریابی کسب و کار می‌شود.

گزینه دوم اینکه: در بازاریابی محتوا برای انتقال محتوا و گفتن حرف و سخنانتان تمرکز در مالکیت رسانه است نه اجاره رسانه. یعنی هر برند باید یک رسانه برای مخاطبین هدف خود باشد. به این طریق کنترل بر رسانه امکان‌پذیر بوده و به شدت در کاهش هزینه ها و اثربخشی محتوا تاثیرگذار است.

گزینه سوم  اینکه: تولید محتوای ارزشمند، مرتبط، معتبر و باکیفیت از ستون‌های اصلی و غیرقابل اقماض در بازاریابی محتوا  است. اینگونه محتواها با اجرای طرح‌ و تکنیک‌های تکمیلی مانند سئو سایت و تبلیغ نویسی ، بازاریابی بسیار مناسبی به همراه فروش فراوان برای کسب و کارها به همراه خواهند داشت.

گزینه چهارم اینکه: بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا با تدوین یک استراتژی محتوا خوب و پیاده سازی یک محتوای محوری هدایت گر و ایجاد یک مدل ذهنی چند وجهی برای تولید محتواها، نسبت به ایجاد یک هویت مناسب برای برندتان دست بیابید. محتوایی که لحن و صدای مشخصی دارد. و خط کشی که به شما کمک می کند که بتوانید محتوای ارزشمند و خوب را از محتوای کیلویی و بسته بندی شده تمیز دهید.

کسب و کار اینترنتی

هدف بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا ، تدوین فرایند‌ها، تکنیک‌ها و برنامه عملیاتی استرتژی بازاریابی محتوا است، به نحوی که مخاطب بتواند با ایجاد و انتقال مداوم محتوای ارزشمند و مرتبط در کسب و کار اینترنتی خود مشتری جدید جذب کند، مشتریان قدیمی را حفظ و آنها را ترغیب به انجام رفتارهای مد نظر نماید. 

برگ برنده بسیاری از کسب و کار ها و استارت آپ‌های امروزی برای بازاریابی اثربخش، فروش فراوان و ثروت آفرینی، بازاریابی محتوا است.

100% هر کسی داستان خودشو داره.

 

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.